خانه » وبلاگ » پاک کردن سیمان از روی آجر

پاک کردن سیمان از روی آجر

عناوین محتوایی که می خوانیم .

چگونه سیمان روی آجر را تمیز کنیم؟ آجر یا سایر مواد حتی اگر از بهترین کیفیت برخوردار باشند، می توانند به مرور زمان گرد و غبار، رشد جلبک ها و غیره را جذب کنند. اما نگران نباشید، امروزه با توجه به پیشرفت علم، روش نظافت نمای آجری بسیار ساده شده است.

آجر یکی از جالب ترین مصالح ساختمانی است که از قدیم الایام برای تزئین نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شده است. جهت از بین بردن کثیفی و جرم های نمای آجری که از ملات و سیمان ساخته شده است، یک دستگاه واتر جت صنعتی نیاز دارید که به منظور شستشوی نمای ساختمان به کار می رود تا سطح آن کاملاً تمیز شود و پس از شستشو از یک پارچه کمی مرطوب برای پاک کردن لکه ها استفاده می شود. در ادامه مقاله روش های پاک کردن سیمان از روی آجر به وسیله شستشوی نما را به شما معرفی خواهیم کرد.

عموما در زمان دریافت خدمات نماشویی ساختمان در نمونه قرارداد شستشوی نمای ساختمان نوع نما ذکر خواهد شد.

 

روش های پاک کردن سیمان روی آجر به وسیله شستشوی نما

نمای آجری به مرور زمان کثیف شده و زیبایی و جلای خود را از دست می دهد. آجرها اجسام بسیار سختی هستند، اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل باران، جلبک یا کپک یا حتی رنگ و برخی عوامل دیگر کثیف شوند و نیاز به تمیز کردن دارند. در زیر به معرفی روش های شستشو نما اشاره می کنیم.

سند بلاست روش پاک کردن سیمان روی آجر

برخی تصور می کنند که می توان از کارواش برای تمیز کردن دیوارهای آجری خانه استفاده کرد، اما در اشتباه هستند. زیرا با این کار فقط لایه سطحی از جرم و کثیفی از روی آجر از بین می رود و نمای ساختمان کاملا تمیز نمی شود. به منظور از بین بردن و تمیز کردن جرم های روی نمای آجری از روش سندبلاست استفاده کنید. سندبلاست روشی برای تمیز کردن سطوح است که در آن ماسه یا سیلیس با سرعت یا فشار زیاد توسط هوا یا آب روی سطح پاشیده می شود و مناطق آلوده سطح را تمیز می کند.

نماشویی ساختمان با طناب، روش پاک کردن آجر

 

در گذشته دیوارهای سیمانی را با داربست تمیز می کردند. امروزه جایگزین بهتری برای شستشو نما ابداع شده است که به آن روش راپل می گویند. در این روش، با کمک یک طناب می توانید تمام دیوارهای سیمانی در اندازه ها و ارتفاع های مختلف را که می خواهید به راحتی بشویید.

 

سند بلاست روش پاک کردن سیمان روی آجر

 

پاک کردن سیمان با استفاده از سنباده آجر

برای از بین بردن ذرات روی سطح آجر ابتدا سطح آجر را با آب بشویید سپس با سنباده آجر بدون سیم ذرات را جدا کرده و دوباره روی سطح آب قرار دهید. سنباده کاری آجر نما با سنباده یکی از سخت ترین اما مقرون به صرفه ترین روش های شستشو نما است.

پاک کردن سیمان از روی آجر با جوهر نمک

جوهر نمک یکی از معروف ترین پاک کننده های نماهای آجری است. آجر نما با جوهر نمک شسته می شود و زمانی استفاده می گردد که پس از اتمام نما، لکه های گچ روی سطح آجر باقی بماند. بنابراین، اگر به دنبال راهی ساده برای حذف سیمان از روی آجر هستید، حتما این روش را امتحان کنید. در این روش ابتدا جوهر نمک را به آرامی داخل آب قرار دهید و سپس روی سطح آجر بمالید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و نمای آجری را با آب بشویید.

پاک کردن سیمان از روی آجر با رزین یا نانو

پاک کردن سیمان از روی آجر با رزین یا نانو

پیشنهاد می کنیم برای تمیز نگه داشتن نمای آجری و افزایش استحکام از رزین یا نانو استفاده کنید. نانو و رزین بهترین راه حل برای محافظت از توده آجر و رطوبت است. توجه داشته باشید که روکش نانو باعث تغییر رنگ آجر نمی شود. برای نظافت بهتر و افزایش دوام سطح، استفاده از نانو را برای شستشو نما ساختمان به شما توصیه می کنیم.

محلول کلر برای پاک کردن سیمان از روی آجر نما

اگر روی آجرکاری ساختمان خود متوجه وجود جلبک و کپک شدید، ما یک راه ساده برای تمیز کردن آن داریم. بهترین کار این است که محلول کلر را به کار ببرید، درون یک سطل، مقداری آب و کلر به میزان مساوی مخلوط کنید، محلول را در سمپاش باغچه بریزید و سطح آجر را اسپری کنید. توجه داشته باشید که باید ملات را قبل از خشک شدن روی سطح آجر به سرعت جدا کنید.

اسید رقیق فلوئوریدریک یکی از روش های پاک کردن سیمان از روی آجر

یکی از روش های شستشوی آجر نما کاربرد اسید فلوئوریدریک مقطر است. جهت تمیز کاری آجر با این محلول، ابتدا باید 10% از این محلول اسیدی را با آب مخلوط کنید و سپس آجر را کاملا با آب خیس کنید. این محلول را با برس روی محل مرطوب مالیده، سپس با برس چرمی مالیده و با آب شستشو دهید.

مواد خنثی کننده روش پاک کردن سیمان از روی آجر

به دلیل تورم و جذب آب زیاد، آجر به سرعت کثیف می شود و به مرور زمان شوره روی آن ظاهر می گردد (شوره یک ماده سفید رنگ است که روی آجر قابل مشاهده می شود). برای تمیز کردن این جرم ها از نانو یا مواد خنثی کننده شور استفاده کنید.

محلول شستشو برای پاک کردن سیمان

محلول شستشوی نمای ساختمان برای پاک کردن سیمان

روش دیگر برای شست شوی نمای ساختمان استفاده از یک سطل آب، یک محلول سفید کننده، یک برس بزرگ، یک شلنگ و تقویت کننده های آب است. مقدار مساوی از محلول سفید کننده را با آب در یک سطل مخلوط کنید، سپس آجرها را با یک برس بزرگ بشویید. قبل از اینکه محلول روی آجر خشک شود، فشار آب زیادی را روی سطح آجر اعمال کنید. علاوه بر تمیز کردن خود آجر، گرد و غبار موجود در شیارهای آجر را از بین می برد.

سخن آخر

امروزه آجر یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی است. از این رو علاوه بر مزایایی که دارد، مهم است که نگهداری دیوار آجری را نیز در دستور کار قرار دهیم. بروز مشکلاتی مانند جذب آب در نمای ساختمان می تواند باعث فرسودگی نما شود. با پیشرفت فناوری نانو در صنعت ساخت و ساز، امروزه دگرگونی ساختمان های تمیز و باکیفیت ایجاد شده است. هزینه شستشو نما ساختمان به نوع نما و جرم، ارتفاع و مساحتی که باید شستشو دهید بستگی دارد.

 

ارسال یک دیدگاه