خانه » وبلاگ » ویژگی مدل های در و پنجره دوجداره

ویژگی مدل های در و پنجره دوجداره

ویژگی مدل های در و پنجره دوجداره

عناوین محتوایی که می خوانیم .

در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله افزایش جمعیت شهری، بلایای طبیعی و غیره بیش از گذشته به استانداردها در کارهای ساختمانی توجه شده و تلاش می شود تا ساختمان هایی مطابق با استاندارد ساخته شود. یکی از مزایای زندگی امروزی، تنوع انتخاب است. با این حال، داشتن گزینه های زیاد می تواند افراد را گیج کند و انتخاب بهترین گزینه را دشوار کند. شیشه دوجداره آلومینیومی علاوه بر کیفیت و کارایی می تواند بخش بسیار مهمی از زیبایی خانه ها باشد. شناخت انواع پنجره های دوجداره به شما کمک می کند تا با توجه به طراحی و معماری ساختمان و موقعیت مکانی از پنجره های دوجداره استفاده کنید. در این مقاله به بررسی ویژگی مدل های در و پنجره دوجداره و شستشوی نما این پنجره ها در ساختمان ها می پردازیم.

 

انواع درب و پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره بر اساس نوع بازشو، نوع جنس، نوع پروفیل و نوع اجزا به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه این مقاله به معرفی هر یک از آنها می پردازیم .پنجره های شیشه ای مدل های مختلفی دارند که بسته به میل مشتری در اندازه ها و حجم های مختلف قابل سفارش هستند و فقط ساختار برخی از آن ها متفاوت است.

انواع پنجره دوجداره با توجه به نوع پروفیل

انواع مختلف پنجره دوجداره با توجه به نوع پروفیل ساخته می شود که در زیر به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

  • در و پنجره از جنس چوب اما دارای شیشه دوجداره

ظاهر چوب قدیمی ترین و اولین مورد در ساخت پنجره بوده که جایگاه ویژه ای دارد و اغلب در معماری ایرانی از آن استفاده می شود. این ویژگی ها، به عنوان مثال ظاهر خاص، باعث شده است که مدل چوبی مورد استفاده در طراحی داخلی مدرن به ویژه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امکان ساخت درب های چوبی و پنجره های دوجداره را فراهم کند.

در واقع پروفیل های چوبی دارای مزایای دیگری هستند که در این جا به آن ها اشاره می کنیم:

  • عایق بودن در برابر انتقال گرما را پوشش می دهد و در نتیجه کمک به صرفه جویی انرژی در خانه ها
  • مقاومت در برابر ضربه
  • قدرت رنگ پذیری عالی

در و پنجره چوبی با شیشه دوجداره

  • در و پنجره دوجداره آهنی

دومین متریالی که برای ساخت پروفیل پنجره استفاده می شود آهن است که به دلیل عیوب زیاد به سرعت منسوخ می شود و جای خود را به پلیمر و پروفیل داده است. به دلیل مشکل اکسیداسیون و زنگ زدگی نیاز به رنگ آمیزی مداوم و استفاده از پوشش های ضد زنگ دارند. وزن پروفیل های آهنی بسیار زیاد است و در زلزله می تواند خطر سقوط را افزایش دهد.

انواع در و پنجره دوجداره بر اساس نوع بازشو

در و پنجره های دو جداره را می توان بر اساس نوع بازشو به چند دسته تقسیم کرد:

  • در و پنجره دوجداره ثابت

این مدل پنجره دوجداره از آن دسته پنجره های قابل اجرا نیست و همانطور که از نامش پیداست کاملاً ثابت است. پنجره های دوجداره upvc در داخل خانه که نیازی به باز و بسته کردن پنجره های upvc نیست همچنان کار می کنند.

  • در و پنجره دوجداره (فرانسوی)

به منظور استفاده از حداکثر فضای بازشو برای جابجایی یا حمل اجسام بزرگ، از درب هایی استفاده می شود که هر دو لولا به طور همزمان باز شوند و به آنها درب فرانسوی دوبل می گویند.

  • در و پنجره کشویی UPVC

یکی از محبوب ترین و رایج ترین انواع پنجره های دوجداره پنجره های کشویی هستند. پنجره های کشویی که ریل نیز نامیده می شوند مانند پنجره های تک آلومینیومی عمل می کنند و روی ریل در دو جهت چپ و راست حرکت می کنند. این پنجره ها فضای داخل خانه را اشغال نمی کنند، به راحتی باز و بسته می شوند و با پرده ها تداخلی ندارند.

  • پنجره آکاردئونی با شیشه دوجداره

این مدل شیشه دوجداره اغلب بر روی پنجره های بسیار عریض استفاده می شود. اگر عرض پنجره شما بیش از سه متر باشد، از شیشه دوجداره آکاردئونی استفاده می شود. زیبایی پنجره ها بسیار زیاد است و جلوه ای منحصر به فرد به بالکن شما می بخشد.

درو پنجره دوجداره ثابت

شستشو نما در پنجره های دوجداره

در ساختمان های مدرن استفاده از پنجره های پی وی سی و تمیز کردن پنجره ها و شیشه های نما کار آسانی نیست. پنجره ها باید هر از چند گاهی شسته شوند، زیرا لکه های کثیف روی شیشه بعد از مدتی به سختی پاک می شوند یا اصلا پاک نمی شوند. برای نظافت پنجره های نمای ساختمان باید به دنبال راهکاری مناسب و بدون مزاحمت بود.راه حلی که به شما امکان می دهد به راحتی پنجره های دوجداره را هر چند وقت یکبار به روش شستشو نما تمیز شوند. در نماشویی ساختمان برای شستن و تمیز کردن در و پنجره های دوجداره از راپل استفاده می شود. طناب مانند داربست مزاحمتی برای ساکنین و جاده ها ایجاد نمی کند و سرویس دهی در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.

 

هزینه در و پنجره های دوجداره

قیمت پنجره دوجداره یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب است. برای محاسبه صحیح قیمت پنجره دوجداره باید ابعاد به درستی اندازه گیری شود. تعداد بازشو، چیدمان، نوع بازشو، نحوه بازشو در قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار است. پروفیل یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین هزینه در و پنجره دوجداره است. پروفیل ها انواع مختلفی دارند و با توجه به کیفیت، رنگدانه ها و نوع قیمت آن متفاوت است.

سخن آخر

یکی از مزایای بزرگ زندگی در عصر مدرن، تنوع انتخاب است، اما گاهی این انتخاب عظیم انسان را گیج می کند و نمی داند کدام گزینه را انتخاب کند. انتخاب در و پنجره دوجداره به دلیل تنوع در مدل و طرح کار شما را دشوار می کند. شیشه های دوجداره را به روش شستشو نما و با دستگاه واتر جت تمیز و شستشو می شوند. کرتین وال، شیشه های دوجداره و شیشه اسپایدر با روش طناب قابل شستشو هستند.

 

ارسال یک دیدگاه