خانه » وبلاگ » شیوه های مختلف نظافت نمای ساختمان

شیوه های مختلف نظافت نمای ساختمان

شیوه های مختلف نظافت نمای ساختمان

عناوین محتوایی که می خوانیم .

به قسمت بیرونی ساختمان که در معرض دید عموم قرار دارد، نمای ساختمان می گویند. نمای ساختمان از اولین ملاک های زیبایی ساختمان به شمار می آید و بسیار حائز اهمیت است. این ملاک زیبایی در کلان شهر ها به دلایل مختلف اعم از باران اسیدی، آلودگی هوا، طوفان گرد و خاک و دود ماشین ها، به مرور زمان از بین می رود و ظاهری زشت به خود می گیرد.

برای از بین رفتن آلودگی های رسوب شده بر سطح نما، روش های مختلفی وجود دارد. در این مقاله نیز سعی بر این داریم راهکارهای حرفه ای شستشو نما را برای شما عزیزان شرح دهیم. ابتدا باید به چیستی شستشوی نما ساختمان یا همان نماشویی پی ببریم.

آشنایی با پروسه نظافت نمای ساختمان

کثیف شدن نمای ساختمان پس از زمان اندکی در شهر های بزرگی مثل تهران و مشهد امری طبیعی است. کثیف شدن نمای ساختمان سبب می شود ظاهر ساختمان جلای خود را از دست بدهد و زیباییش از بین برود. برای برگشت زیبایی ساختمان ها شستشو نما توصیه می شود. در ادامه روش های مختلف نماشویی ساختمان را شرح می دهیم.

نماشویی به معنای شستشوی نما ساختمان است. به طوری که نمای ساختمان مثل روز اولش براق و زیبا شود. نمای ساختمان شامل سنگ و آجر و حتی شیشه های پنجره نیز می شود. شستشوی هر کدام از اقلام نما توسط ابزار و مواد شوینده ی به خصوصی انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید تا دلیل آلودگی نمای ساختمان ها را به اختصار توضیح دهیم. باران اسیدی و لکه های ساختمانی از متداول ترین دلایل نیاز به نماشویی نما ساختمان است.

 

راهکار های مختلف شستشوی نما

شستشو ی نما ساختمان با روش های مختلفی انجام ‌می شود. به طور حتم پیش آمده که افرادی را متصل به طناب و آویزان در حال شسشو نما ساختمان دیده باشید. روش های متنوعی در نماشویی ساختمان به کار می رود. علت این تنوع، تفاوت جنس نمای ساختمان ها باهم است. در ادامه ی مقاله متداول ترین روش ها آشکار می شوند.

بهره وری از داربست در شستشو نما

استفاده از داربست در میان متداول ترین روش های شستشو نما ساختمان قرار دارد. ممکن است لازم به نماشویی ساختمان ها و برج های بلند باشد. در این صورت از داربست استفاده می شود تا ریسک خطر های جانی کاهش یابد. البته که استفاده از داربست احتمال خطر را به صفر نمی رساند.

فردی که نماشویی انجام می دهد، باید تجربه و مهارت این شغل را داشته باشد. علاوه بر این افرادی که ترس از ارتفاع دارند برای این کار مناسب نیستند. این دلایل سبب می شود نماشویی ساختمان یک حرفه به شمار آید و هرکسی قادر به انجام آن نباشد.

استفاده از طناب روشی امن و مطمئن در نماشویی است.

استفاده از طناب در نماشویی ساختمان

در میان روش های شستشو نما ساختمان، استفاده از طناب محبوب ترین و پر کاربرد ترین روش است. در این روش، فرد به وسیله ی طناب مقابل و نزدیک ساختمان آویزان می ماند و به نماشویی ساختمان می پردازد. در ظاهر روشی خطرناک به چشم می آید. اما جنس محکم این طناب ها و قدرت آن ها در نگهداری افراد احتمال خطر را تا حد زیادی پایین می آورد.

امروزه بیشتر نماشوییان برای شستشو نما از طناب استفاده می کنند. زیرا خطر کمتری نسبت به سایر روش ها دارد و هم نسبت به داربست هزینه ی کمتری صرف می کند. این طناب ها، طناب های مخصوص صخره نوردی و کوهنوردی هستند و به هیچ عنوان دچار پارگی و بریدگی نمی شوند.

استفاده از طناب روشی ایمن در نماشویی است و حتی به جرئت می توان گفت از داربست امن تر است. آمار بهره وری از طناب در نماشویی به مراتب بیشتر از داربست است. دلیل این محبوبیت چیزی جز راحتی نصب طناب و استحکام و امنیت آن نیست.

راپل کاری جز پر ریسک ترین شغل ها است.

استفاده از کمربند محافظ در نماشویی ساختمان

می توان گفت استفاده از نوعی کمربند محافظ در نماشویی نیز از روش های امن و متداول نماشویی ساختمان است. از این کمربند ها نیز برای شستشو نما ساختمان در ارتفاع استفاده می شود. اتصال این کمربند ها به کمر فرد نماشو، ضمانت امنیت فرد است. این روش نیز جز روش های محبوب نماشویی است و طرفداران خود را دارد.

استفاده از راپل در نماشویی

در شستشوی نما ساختمان های بسیار بلند و برج های مرتفع از راپل استفاده می شود. استفاده از راپل در ساختمان هایی که نمی شود داربست بست، بسیار پر کاربرد است. راپل تلفیقی از طناب و کمربند محافظ است. به صورت کمربند به کمر فرد چفت می شود و توسط طناب ارتفاع آن تنظیم می شود.

به نماشویی که از راپل برای شغل خود استفاده می کند، راپل کار می گویند. راپل کاری شغلی تخصصی به شمار می آید و عموم افراد نمی توانند آن را انجام دهند. زیرا تمرکز و جرئت بسیار بالایی می خواهد. فرد باید کار با راپل را به طور دقیق بلد باشد. در غیر این صورت ریسک بزرگی با جان خود کرده است.

نماشویی ساختمان مستلزم تجربه و مهارت بالایی است.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با راهکار های به جا و تاثیر گذار نماشویی آشنا کنیم. امیدواریم شما عزیزان بهترین استفاده را از این مقاله برده باشید. شما کاربران عزیز می توانید از طریق وبسایت و راه های دیگر با تیم فنی مهندسی آسمان خراش در ارتباط باشید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم.

تیم ما با نهایت صبر و حوصله جواب گوی تمامی سوالات شما در رابطه با نماشویی است. تیم فنی مهندسی آسمان خراش با به کار گیری جدید ترین و به روز ترین روش ها نماشویی ساختمان های شما را انجام می دهد. اگر شما عزیزان به نماشوی مورد اعتماد و محافظه کار نیاز دارید، می توانید با ما ارتباط برقرار کنید.

 

ارسال یک دیدگاه