خانه » وبلاگ » راپل کار حرفه ای و متخصص

راپل کار حرفه ای و متخصص

راپل کار حرفه ای و متخصص

عناوین محتوایی که می خوانیم .

در گذشته، برای انجام کارها و خدمات مرتبط با ساختمان‌ ها از جمله شستشوی نما و ارتفاعات، از جرثقیل، بالابر و داربست استفاده می ‌شد. اما این روش‌ ها هزینه ‌های زیادی را به همراه داشتند و مشکلات زیادی را ایجاد می‌ کردند. با پیشرفت فناوری، تجهیزات راپل به بازار عرضه شدند و روش عالی‌ برای انجام کارها و خدمات در ارتفاع فراهم آوردند. در عین حال، استفاده از راپل و تجهیزات مربوطه به صرفه ‌جویی در هزینه‌ ها کمک می ‌کند.

واژه “راپل” به انگلیسی به “Abseiling” ترجمه می ‌شود. اما در واقع، واژه “Rappel” کلمه‌ ای فرانسوی است. “راپل” به معنی نزول با استفاده از طناب است. بنابراین، نزول از ارتفاع و رسیدن به سطح زمین با استفاده از طناب و تجهیزات خاص را راپل می ‌نامیم.

افرادی که ورزش ‌های سنگ ‌نوردی، صخره ‌نوردی و مشابه را انجام می ‌دهند، کاملاً با راپل آشنا هستند. همچنین، آتش ‌نشانان و نیروهای امدادی برای نفوذ به نقاط غیرقابل دسترس، از طناب استفاده می‌ کنند و با استفاده از این روش، جان بسیاری از افراد را نجات می‌ دهند. در ادامه بیشتر با راپل کاران ساختمانی آشنا می شویم.

 

با استفاده از تکنیک راپل کاری، چه خدماتی اجرا می شود؟

این تکنیک ویژه مورد استفاده در زمینه‌ های گوناگونی قرار می ‌گیرد. در این بخش از متن، به خدماتی که با استفاده از روش راپل کاری در نماهای ساختمانی قابل ارائه هستند، خواهیم پرداخت.

در حال حاضر، سه خدمت که بیشترین تقاضا و درخواست را برای انجام به صورت راپل کاری دارند شامل:

1. شستشو نما ساختمانی

2. نماشویی ساختمان با روش‌ های مختلف

3. بستن درزها و انقطاعات نماهای ساختمان

همچنین، پیچ و رولپلاک نما و نقاشی نما نیز جزء این خدمات محبوب است. این سه خدمت بسیار مورد تقاضا هستند و اجرا کننده باید دارای تجربه و مهارت بالا باشد تا فرآیند اجرای کار را به درستی انجام دهد. به ویژه در خدمات شستشو و تمیزکاری نماهای خارجی ساختمان، که فشار آب باعث تحت ‌الشعاع قرار گرفتن طناب کار می‌ شود، راپل کار باید توانایی حفظ تعادل خود را در برابر فشار آب نشان دهد.

در این حوزه، خدمات دیگری نیز می ‌تواند به عنوان خدمات درآمدزا و تخصصی ارائه شود که عبارتند از:

– آب بندی نماهای ساختمانی

– نصب توری مرغی

– نورپردازی نما

– سیمان کاری نما

– ایزوگام کاری نما

نظافت نما با استفاده از تکنیک راپل انجام می شود. در گذشته، به نظافت نما و نماشویی به این اندازه اهمیت نداده می شد. در ابتدا، شهرهای ایران به این میزان آلوده، کثیف و پر جمعیت نبودند، بنابراین نیاز به شستشوی نما کمتر قابل توجه بود. امروزه بیشتر نماهای ساختمانی به فرایند ضد آب سازی مجهز شده اند، زیرا آن ها می دانند که نماها باید تمیز شوند. در شهرهای پر جمعیت و آلوده مانند اصفهان، تهران، تبریز و مشهد، نماهای ساختمانی باید به طور منظم شستشو شوند.

خدمات شستشو نما ساختمان

میزان تخصص کار با راپل و چگونگی انجام کار با آن

کار با راپل، یک مسئله کاملاً تخصصی است. افرادی که به عنوان راپل‌ کار در فضاهای مختلف و ساختمان‌ ها مانند شستشوی نمای ساختمان مشغول به کار می ‌شوند، پس از سال‌ ها تجربه و تخصص در زمینه کار با طناب به دست می ‌آورند. بسیاری از آن ها این امر را بصورت اکادمیک یاد نگرفته اند و صرفا با توجه به تجریه آن را انجام می دهند. بصورت کلی آن‌ ها باید بتوانند به شکل مناسب موقعیت خود را در فضاهای ارتفاعی ثابت کنند؛ در غیر این صورت نمی‌ توانند به بهترین شکل در ارتفاع کار کنند و احتمال سقوط آن ‌ها چندین برابر می ‌شود.

  • روش کار با طناب

روش راپل، اگرچه سرعت و دقت بالایی در کار فراهم می‌ کند، می ‌تواند خطر سقوط افرادی که در فضاهای ارتفاعی کار می ‌کنند را هم ایجاد کند. به همین دلیل، ما همواره ایمنی را در اولویت قرار می ‌دهیم. به طور کلی، هر کاری زمانی می ‌تواند ارزشمند باشد که خطرات و خسارات احتمالی را به حداقل رسانده و در عین حال دارای کیفیت و دقت بالا باشد. همه این موارد می ‌توانند با استفاده از روش راپل به اجرا درآیند، شرط اینکه افراد ماهری برای استفاده از طناب داشته باشند. به عبارتی بیشترین کاربرد را در شستشوی نما و نماشویی ساختمان دارد.

  • نحوه استفاده از راپل

در هنگام استفاده از راپل برای شستشو نما ساختمان، طناب توسط نیروی کار متخصص راپل به بالای پشت بام برده می‌ شود و گره ‌ای مخصوص برای شروع کار بسته می ‌شود. به عنوان مثال، در پیچ و رولپلاک نما، یا شستشو نما ساختمان از راپل برای کمک به راپل ‌کاران استفاده می ‌شود و در این حالت از پیچ‌ های مناسب برای کار استفاده می ‌شود. برای دانستن دقیقاً کاربرد راپل، باید با روش استفاده و ویژگی‌ های آن آشنا شوید. امروزه راپل، دامنه کاربرد بسیار گسترده‌ ای دارد و در فضاها و مکان ‌های مختلف استفاده می ‌شود. از طریق راپل، بسیاری از مشکلات ساخت و ساز برطرف شده و به خوبی مسائل مختلف ایمن سازی می ‌شود.

نماشویی ساختمان با آسمان خراش

میزان درآمد راپل کار با طناب

عموماً یکی از سوالاتی که بیشتر افراد مطرح می ‌کنند، مربوط به درآمد روزانه یا ماهانه یک راپل کار است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که میزان درآمد هر راپل کار بستگی به تجربه و حرفه‌ ای بودن او دارد. اکثر افرادی که در زمینه راپل کاری فعالیت می ‌کنند، درآمد بالایی نسبت به سایر شغل ‌های دیگر دارند.

برای افراد تازه وارد، حداقل حقوق روزانه بدون ابزار، 350 تومان و حقوق ماهانه معادل 10 میلیون و 500 هزار تومان است. و برای افرادی که تجربه و حرفه ‌ای در این زمینه دارند، حداقل حقوق روزانه 550 تومان و حقوق ماهانه معادل 15 میلیون و 500 هزار تومان است. و حداکثر حقوق روزانه برای افراد حرفه ‌ای یک میلیون و 500 هزار تومان و حقوق ماهانه معادل 45 میلیون تومان است.

توجه کنید که مواردی که ذکر شد، حقوق حداقل راپل کاران بدون داشتن ابزار است و در صورت داشتن یک مجموعه کامل طناب کاری، درآمد آنها افزایش خواهد یافت.

خدمات نمای ساختمان با آسمان خراش

کلام پایانی

شرکت آسمان خراش یکی از شرکت های معتبر و پیشرفته ای است که در زمینه نماشویی و شستشوی نما ساختمان از نیروی متخصص و حرفه ای برخوردار است که به بهترین شکل خدمات شستشوی نما را انجام می دهند. از راپل می توان برای شستشوی نما استفاده کرد. در این روش، تمام نقاط ساختمان به طور همزمان شستشو می شوند. در سال های اخیر، برای شستشوی نما از واترجت با فشار بالا در قسمت پایین ساختمان استفاده می شود اما متأسفانه برخی از نقاط ساختمان قابل دسترسی نیستند و نمی توان آنها را شستشو داد. اما امروزه تکنیک راپل این امکان را فراهم می کند که طبقات دیگر ساختمان، مخصوصاً در مناطق حاشیه و دور از دسترس، به صورت منظم و مرتب شستشو شوند. این روش همچنین سرعت کار را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

 

ارسال یک دیدگاه