خانه » وبلاگ » پنجره کمانی یا قوس دار چیست؟!

پنجره کمانی یا قوس دار چیست؟!

پنجره کمانی یا قوس دار چیست؟!

عناوین محتوایی که می خوانیم .

یکی از مزایای مهمی که پنجره کمانی به ارمغان می ‌آورد، در هنگام شستشوی نما خیلی سریع تمیز و پاکیزه می شود و علاوه بر این، ویژگی دیگر آن صرفه ‌جویی در مصرف انرژی و بهبود تهویه هوا است. همچنین، زیبایی و جذابیت ظاهری پنجره کمانی نیز از دیگر دلایلی است که آن را به یک گزینه محبوب در انتخاب پنجره ‌ها تبدیل کرده است. اگر به دنبال افزودن جلوه‌ ی زیبا و استثنایی به نمای داخلی و خارجی ساختمان خود هستید، پیشنهاد ما نصب پنجره کمانی است. در این متن، قصد داریم تا با توضیحاتی در مورد این نوع پنجره آشنا شویم و به جنبه ‌های مختلف آن از جمله مزایا، کارایی و نکات مهم آن را در نماشویی ساختمان و در مراحل نصب اشاره نماییم.

 

آشنایی با پنجره کمانی

پنجره کمانی یکی از انواع مختلف پنجره‌ های دوجداره است که در ساخت آن از انواع پروفیل‌ های درب دوجداره و پنجره استفاده می ‌شود. این پنجره‌ ها به طور معمول در دو اشکال تک لنگه یا چند لنگه طراحی می‌ شوند. انتخاب میان آن دو به سلیقه و نیازهای افراد بستگی دارد. اگر به دنبال بهبود تهویه هوا در فضای داخلی خود و افزایش کیفیت هوای محیط هستید، پیشنهاد می‌ شود از پنجره کمانی چند لنگه استفاده کنید. این نوع پنجره به دلیل طراحی خاص خود با قوسی به سمت بیرون از ساختمان شناخته می‌ شود. شیشه‌های استفاده شده در این پنجره ‌ها دارای خمیدگی و انحنا هستند که زیبایی و جذابیت آن را به شدت افزایش می دهد و این ویژگی باعث می شود تا در شستشوی نما به خوبی شسته و پاکیزه شود.

مزایای پنجره کمانی

افرادی که به دنبال بهره ‌برداری حداکثری از نور طبیعی خورشید در فضای داخلی هستند و همچنین اگر می خواهند در هنگام شستشوی نما به خوبی از هر گونه آلودگی تمیز و پاکیزه شود، باید به نصب پنجره‌ های کمانی فکر کنند. طراحی این نوع پنجره به نحوی است که بیشترین نور را به داخل اتاق هدایت می‌ کند و در زمان نماشویی ساختمان نیز به خوبی و در کوتاه ترین زمان تمیز و براق می شود.

این پنجره ‌ها در اشکال و طرح‌ های متنوعی تولید می‌ شوند، از جمله گرد، مقطعی، گوتیک و نوک تیز که هر کدام از این مدل ‌ها به نمای داخلی و خارجی ساختمان جلوه ‌ای خاص می ‌دهند. همچنین امکان سفارش سازی این پنجره ‌ها با استفاده از انواع مختلف شیشه و پروفیل‌ ها وجود دارد. انتخاب رنگ پروفیل هم دیگر محدودیتی ندارد و شما می‌ توانید بر اساس سلیقه خود اقدام به انتخاب طرح چوب یا رنگ مناسب کنید. البته پروفیل ‌های ساده و سفید معمولاً هزینه کمتری دارند، این موضوع در پنجره ‌های کشویی نیز قابل توجه است.

در این نوع پنجره‌ ها، امکان استفاده از شیشه‌ های دوجداره و سه جداره وجود دارد. بسیاری از افراد فکر می کنند که انتخاب شیشه سه جداره بهتر است. واقعیت این است که اگر نصب و اجرای صحیح و حرفه ‌ای صورت گیرد، تعداد جداره ‌های شیشه کمتر اهمیتی ندارد و پنجره همچنان به طور عالی عمل خواهد کرد.

آشنایی با پنجره کمانی

نکات مهم در نصب پنجره کمان

در نصب پنجره دوجداره کمانی، توجه به جزئیات بسیار مهم است. باد خور یکی از عناصر مهم در این نوع پنجره ‌ها است که به منظور جلوگیری از ورود مواد خارجی و کنترل فشارهای اضافی به پنجره ایجاد می ‌شود. از طریق بادخور، می ‌توان اطمینان حاصل کرد که پنجره به درستی در کار خواهد آمد و قاب آن نیز به درستی تراز خواهد شد.

تعداد و مکان سوراخ‌ های نصب پنجره دوجداره باید با ابعاد و ارتفاع پنجره متناسب باشد. فاصله بین پیچ ‌ها نباید بیشتر از ۷۰ سانتیمتر باشد تا نصب پنجره به نحو صحیح انجام شود.

برای جلوگیری از تغییر شکل و انحنا در قاب پنجره، از فیلر به عرض ۲ سانتیمتر بین محل نصب و قاب استفاده می ‌شود. همچنین، زیر ستون‌ های عمودی . بدون رعایت اصول درزبندی، پنجره از خاصیت عایقی خود محروم خواهد شد.

پنجره که در ارتباط بین قاب و محل نصب هستند، نیز از فیلر استفاده می ‌شود.در درزبندی پنجره، سه عنصر مهم باید در نظر گرفته شود: هوابندی، آب ‌بندی و تمیزکاری. کیفیت اجرای این موارد تأثیر به سزایی در عملکرد عایقی پنجره دارد

نمایی از پنجره کمانی

کاربرد پنجره کمانی

کاربرد پنجره کمانی به عنوان یک پنجره دو جداره با شیشه ‌های خمیده، در معماری و طراحی داخلی منازل و ساختمان‌ ها بسیار متنوع و جذاب است. این نوع پنجره به دلیل طراحی خمیده و زیبای خود در انواع محیط‌ های مسکونی و تجاری کاربرد دارد. از جمله کاربردهای پنجره کمانی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزودن جلوه زیبایی

پنجره کمانی به دلیل شکل منحنی و خمیده ‌ای که دارد، جلوه زیبایی و طراحی خاصی به فضا اضافه می ‌کند و به زیبایی محیط داخلی محیط کمک می ‌کند.

  • بهره‌ برداری از نور طبیعی

این نوع پنجره به دلیل شکل خمیده و بزرگی که دارد، نور طبیعی خورشید را به بهترین شکل به داخل فضا هدایت می‌ کند. این باعث کاهش نیاز به نور مصنوعی در طول روز می‌ شود و صرفه ‌جویی در مصرف انرژی ایجاد می ‌کند.

  • افزایش ارتفاع داخلی

با نصب پنجره کمانی با ارتفاع بزرگتر، احساس افتتاح و فضایی بزرگ ‌تر در داخل اتاق ایجاد می‌ شود. این افزایش ارتفاع داخلی فضا را بزرگ‌ تر و بازگشتی‌ تر به نظر می‌ آورد.

  • افزایش ارزش افزوده ملک

نصب پنجره کمانی معمولاً ارزش افزوده به ملک می ‌دهد و طراحی زیبا آن می‌ تواند جلب توجه خریداران و مستاجران پتانسیلی را به ملک شما بیاورد.

  • استفاده در مکان‌های خاص

پنجره کمانی معمولاً در مکان‌ های خاص و مهمی مانند سالن ‌های عروسی، تئاترها، کاخ‌ ها و معابد مذهبی به کار می ‌رود و جلوه‌ ای رسمی و شکوهمند به این مکان‌ ها می ‌بخشد.

استفاده از پنجره کمانی برای ویلا

با توجه به طراحی زیبا و متنوع پنجره کمانی، این نوع پنجره می ‌تواند به ارتقاء ظاهر و عملکرد فضاهای داخلی و خارجی کمک کند و حتی در شستشوی نما نیز قطعا موثر واقع می شود و به راحتی در هنگام نماشویی ساختمان و شستشو نما ساختمان تمیز می شود.

کلام پایانی

برای شستشوی نما علاوه بر نوع سنگ و نمایی که در ساخت ساختمان به کار رفته است بسیار مهم است پنجره نیز از به درستی انتخاب شود. به عنوان یک پنجره با شکل منحنی و زیبا، می تواند بسیار روی نما و زیبایی خانه تاثیر گذار باشد. پنجره کمانی به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد و معماران قرار گرفته است. از تأثیر زیبایی ‌بخش آن گرفته تا کارایی در بهره ‌برداری از نور طبیعی، این نوع پنجره را در جایگاه ویژه‌ ای در دنیای طراحی داخلی و معماری قرار داده است. با نصب پنجره کمانی، شما می ‌توانید فضای داخلی خود را به شیوه‌ ای زیبا ترتیب دهید و به نور و طبیعت اجازه دهید درون فضاهای خانه شما جریان یابد. این نوع پنجره به عنوان یک عنصر طراحی منحصر به فرد، به هر فضا جلوه خاصی می ‌بخشد و از طرفی در هنگام نماشویی ساختمان نیز نصب این نوع پنجره شستشو نما ساختمان را آسان تر می کند.

 

ارسال یک دیدگاه