خانه » وبلاگ » نماشویی ساختمان با اسید

نماشویی ساختمان با اسید

نماشویی ساختمان با اسید

عناوین محتوایی که می خوانیم .

شاید شما هم بخواهید نمای ساختمان خود را تمیز کنید و بخواهید این کار را با روش نماشویی اسیدی انجام دهید . خوب است بدانید این کار ویژگی ، مزایا و معایبی دارد که باعث می شود شما بهتر بتوانید در انجام این کار تصمیم بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم به ویژگی ها ، مزایا و معایب نماشویی با اسید بپردازیم. پس با ما همراه باشید…

 

نماشویی چیست؟

نماشویی ساختمان به عملیات پاکسازی و تمیز سازی سطح خارجی ساختمان ها اشاره دارد. این کار به منظور حفظ و بهبود ظاهر ساختمان و استحکام سطح نماهای ساختمان ها انجام می،شود. نماشویی ساختمان با تکنیک و روش‌های مختلفی انجام می شود و در برخی موارد نیاز به تخصص های خاصی دارد. این فرآیند معمولاً توسط متخصص ها و شرکت‌های پاکسازی نما انجام و باعث زیبایی و تمیزی نمای ساختمان شما می شود.

نماشویی با اسید چیست ؟

این روش با استفاده از اسیدهای شیمیایی انجام می شود که برای حذف‌ رنگ ها و پوسنه هایی که در نما هستند و باعث زشت شدن نمای ساختمان شده اند استفاده می شود. بهتر است این هم بدانید که این روش برای پاکسازی نماهایی که با مصرف‌ رنگ‌ هایی که معمولاً سخت پاک می شوند استفاده می شود.در هر صورت این روش بهترین روش برای پاک کردن رنگ های پوسیده ، آلودگی و گرد و غبار است که به نما چسبیده اند.

انواع اسید برای نماشویی

بهتر است قبل از اینکه، مزایا و معایب نماشویی با اسید را برای شما توضیح دهیم ، با انواع اسید هایی که برای نماشویی و تمیز کردن کف ساختمان استفاده می شوند را به شما معرفی کنیم. در هر صورت اگر بخواهید این کار انجام شود، باید اول اسید مورد نیاز خود را انتخاب و سپس شروع به نماشویی اسیدی کنید.هر اسید یک کاربرد را دارد و شما می توانید از هر کدام که بخواهید استفاده کنید. در ادامه به چند نوع اسیدی که در نماشویی به کار می رود را به شما معرفی می کنیم.

  • اسید جوهر نمک
  • اسید جرم آلکس
  • اسید دیسکلر

اگر بخواهیم پر مصرف ترین اسید را از میان این سه اسید معرفی کنیم، بهترین و دردسترس ترین اسید، جوهر نمک است ، جوهر نمک در همه جا یافت می شود و حتی تمیز کننده بسیار قدرتمندی است. اگر قصد تمیز کردن نما و کف ساختمان خود را دارید، جوهر نمک بهترین اسیدی است که می شود برای این کار استفاده کرد.

اسید شویی نمای ساختمان

ویژگی های نماشویی اسیدی

همانطور که در ابتدا گفتیم، در این مقاله قرار است به برسی ویژگی، مزایا و معایب نماشویی به روش اسیدی بپردازیم ! بالاتر به توضیح نماشویی اسیدی پرداختیم و الان در اینجا به چند ویژگی مهم نماشویی اسیدی و توضیحات درباره آن ها می پردازیم که این ویژگی ها عبارت اند از :

  • حذف آلودگی ها:

نماشویی ساختمان با اسید به عنوان یک روش تخصصی و قوی است که می تواند به حذف آلودگی ها از سطوح مختلف ساختمان ها، از جمله رنگ‌ ها لکه ها، زنگ ها و رسوبات کمک کند. همانطور که گفتیم این روش برای پاک سازی و تمیز کردن رنگ ها استفاده می شود. به غیر از حذف رنگ ها و پوسیدگی ها ، آلودگی ها هم با این روش پاک و تمیز می شوند.

  • تطبیق سطوح:

نماشویی با اسید به عنوان یک روش تطبیق سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این روش می تواند سطوح بتنی و فلزی را تطبیق دهد و به بهبود چسبندگی پوشش های مختلف مانند رنگ، محافظتی و عایق ها کمک کند.

  • تهیه سطوح متخلخل:

اسیدها معمولاً می توانند سطوح بتنی را تخلخل کنند. این امر به عنوان یک پیش نیاز برای پوشش های آبیاری شده و عایق ها عمل می کند. اگر سطوح تخلخل داشته باشند، پوشش ها بهتر به آن ها چسبیده و عمر طولانی تری دارند.عمر طولانی تر باعث می شود تا نمای شما دیرتر فرسوده شود. بهتر است بدانید اگر نمای شما فرسوده شود امکان ریزش نما و خرابی آن بیشتر می،شود. پس بهتر است مراقب نمای ساختمان خود باشید.

شستشوی نما با اسید

مزایای نماشویی با اسید

پیش تر برخی از ویژگی های نماشویی با اسید را بررسی کردیم ، اما نماشویی ساختمان با اسید یک سری مزایا و معایبی دارد که امکان دارد مزایای آن به شما در نماشویی ساختمان کمک و معایب آن در فرایند نماشویی دردسر ساز باشد در ادامه این مقاله به مزایا و معایب نماشویی اسیدی می پردازیم.

  • زمان کوتاه اجرا:

نماشویی با اسید معمولاً به سرعت انجام می شود و نتایج قابل مشاهده ای به سرعت بدست می آید. این امر می تواند باعث شود نماشویی در زمان کمتری به پایان برسد.

  • کاهش نیاز به تخریب و بازسازی:

با انجام منظم نماشویی با اسید، ممکن است نیاز به تخریب و بازسازی ساختمان به دلیل آلودگی ها و آسیب های نما کاهش یابد.

  • ماندگاری بالا

نماشویی با اسید را می توان در دسته نماشویی با ماندگاری بالا گذاشت، یعنی چه؟ اگر ساختمان خود را قبلا تمیز کرده باشید ، از این خبر دارید که بعد از نماشویی ساختمان ، پس از مدتی ، نما دوباره به حالت قبلی باز می گردد؟ ، اگر قصد نماشویی با اسید را دارید ، باید بگوییم که نماشویی با اسید تا مدت بسیار زیادی به حالت قبل برنمی گردد.

معایب نماشویی با اسید

هرچند نماشویی ساختمان با اسید مزایای خاص خود را دارد، اما همچنین دارای معایبی نیز است که باید در نظر گرفته شوند. در ادامه به برخی از معایب نماشویی ساختمان با اسید اشاره می کنیم:

  • خطرات برای ایمنی:

استفاده از اسیدهای شیمیایی می تواند خطرناک باشد. اسیدها می توانند چشمان، پوست، و تنفس را تحت تأثیر قرار دهند. این امر نیازمند استفاده از تجهیزات محافظتی مناسب مانند عینک ایمنی، لباس مخصوص و دستکش های مقاوم به اسید است.

  • محیط زیست محیطی:

در حین نماشویی با اسید، پسماند های شیمیایی و آب آلوده به اسید تولید می شود. سعی کنید پس از نماشویی ساختمان، پسماند های شیمیایی آن را در محیط زیست رها نکنید، تا هم به درختان و هم به حیوانات آسیب نرسد.در هر صورت رها کردن این پسماند های شیمیایی به طبیعت و خود انسان هم آسیب می رسانند

  • آسیب به سطوح حساس:

اسیدها می توانند به سطوح حساسی مانند چوب، سرامیک و گرانیت آسیب بزنند و آن ها را آلوده کنند. بنابراین، در صورت استفاده نادرست از اسیدها، ممکن است سطوح آسیب ببینند.

نماشویی اسیدی با راپل

کلام آخر

در نماشویی با اسید، از اسیدهای شیمیایی به عنوان یک روش تخصصی برای پاکسازی و تطبیق سطوح مختلف ساختمان ها می شود. این روش نیازمند دقت و دانش تخصصی است و می تواند به بهبود نماها و افزایش عمر مفید ساختمان کمک کند. از سوی دیگر، استفاده از نادرست از اسیدها می تواند به ایمنی افراد و محیط زیست آسیب بزند و نیاز به مدیریت دقیق پسماندها دارد. در نهایت، از این روش باید با دقت و با توجه به نیازها و شرایط خاص ساختمان استفاده شود.

 

ارسال یک دیدگاه