خانه » وبلاگ » نماشویی با واتر جت چیست؟

نماشویی با واتر جت چیست؟

نماشویی با واتر جت چیست؟

عناوین محتوایی که می خوانیم .

آلودگی های رسوب شده بر سطح نمای ساختمان، به تدریج بافت سطح را تخریب می کنند و از زیبایی نما می کاهند. نماشویی ساختمان ها و به خصوص ساختمان های تجاری به صورت سالانه و فصلی در شهر های بزرگ واجب است. بیشتر این نماشویی ها توسط واتر جت انجام می شوند.

یکی از بهترین ابزار نماشویی ساختمان واتر جت است. استفاده از واترجت در شست و شوی نمای ساختمان، سبب زیبایی و نو شدن ساختمان و سازه می شود. از واتر جت برای شست و شوی انواع سطوح نما به کار می رود. دستگاه واتر جت با افزایش فشار آب، توانایی چربی زدایی و لکه زدایی از نماهای سیمانی، شیشه ای و آجری و هر سطح نمای دیگری با هر جنسی را دارد.

از واتر جت برای از بین بردن لکه ها و آلودگی های رسوب کرده از سطح نما استفاده می شود. اگر رسوب نما بیش از حد باشد، برای افزایش سرعت کار، از مخلوط آب و کمی سیلیس استفاده می کنند. در شهر های کوچک به دلیل کمتر بودن آلاینده ها میزان رسوب کمتر است و به طور معمول فقط از فشار آب استفاده می شود. در ادامه مزایای این روش را شرح می دهیم.

مزایای استفاده از واتر جت در نماشویی ساختمان

واتر جت در خط تولید برند ها و شرکت های مختلفی، ساخته و در بازار عرضه می گردد. اشتراک انواع مختلف واتر جت، وجود امکان تنظیم و کنترل فشار آب است. یکی از مهم ترین مزایای واتر جت، رساندن فشار آب به حد مطلوب و مورد نیاز در شست و شوی نمای ساختمان است. تنظیم فشار آب توسط واتر جت مانع از آسیب رساندن به سطوح نما نیز می شود.

با واتر جت می توان هم از آب گرم و هم از آب سرد استفاده کرد. واتر جت به نماشو این امکان را می دهد، در صورت نیاز مواد شوینده را با آب مخلوط کند و مخلوط کردن این دو را آسان کرده است. این دستگاه آلودگی بسیار کمی تولید می کند. نماشویی ساختمان با واتر جت، نیروی زیادی از انسان نمی گیرد.

هزینه ی استفاده از واتر جت به صرفه است. این روش برای نماشو، هزینه های داربست را نیز حذف می کند. زیرا در صورت وجود واتر جت، نیازی به داربست نیست. البته که با داربست هم می شود به شست و شوی نما پرداخت؛ اما در هنگام وحود واتر جت، استفاده از طناب مناسب تر است.

واتر جت هایی در بازار هستند که امکان تصفیه آب در حین استفاده را دارند. این ویژگی سبب می شود، ثبت لکه های آب بر روی شیشه های نما، به حداقل و حتی صفر برسد. آب خالص سبب درخشش بالای شیشه ها و نما های سنگی می شود.

استفاده از واتر جت در نماشویی ساختمان

معایب استفاده از واتر جت در نماشویی ساختمان

یکی از معایب استفاده از واتر جت در نماشویی ساختمان، مربوط به نما های شیشه ای است. در شست و شوی نمای شیشه ای ساختمان، تنها می توان از واتر جت برای خیس کردن ابتدایی شیشه ها بهره برد. زیرا استفاده از فشار بالای واتر جت در هنگام شست و شوی شیشه، می تواند سبب آسیب رساندن به نما شود.‌

البته این امر در رابطه با شیشه های ضد ضربه صدق نمی کند. این نوع شیشه ها ضخامت بالایی دارند و در برابر فشار بالای آب مقاومت از خود نشان می دهند و نمی شکنند. در این موارد از واتر جت فقط برای نشر آب خالی و پاک کردن رسوب و جرم های چسبیده به شیشه استفاده می شود.

گاهی نداشتن آگاهی در هنگام استفاده از واتر جت سبب تخریب بافت سطح نمای ساختمان می شود. استفاده از فشار بالای واتر جت، می تواند سبب تخلیه ی بند های نمای آجری و در نتیجه از بین رفتن پیوستگی نمای آجری شود. در نتیجه قبل از استفاده واتر جت باید فشار مورد نیاز شست و شوی انواع سطوح را بدانید. فشار بالای واتر جت توانایی سوراخ کردن فلز را حتی نیز دارد.

نماشویی ساختمان و ویلا با واترجت

ویژگی های واتر جت

همان طور که گفته شد، واتر جت ابزار نماشویی ساختمان است که آب را با فشار به سمت سطح نمای ساختمان پرتاب می کند. واتر جت به نام جت آب نیز گاهی معرفی می شود. این ابزار با خروجی بسیار باریکی که دارد، آب را با فشار خارج می کند و شست و شوی نما را راحت می کند. هرچه راه خروجی آب باریک تر شود، فشار آب خروجی نیز بیشتر است.

در واقع می توان گفت واتر جت در شست و شوی نما، آب با فشار معمولی را به آب پر فشار بدل می کند. واتر جت بخش های مختلفی دارد. این بخش ها شامل پمپ آب، موتور برق یا همان دینام، نازل، تابلوهای برق و شلنگ‌ است. تابلو های برق برای تنطیم واتر جت هستند. این دستگاه در دو نوع برقی و بنزینی تولید می شود. واتر جت برقی نیز در دو دسته ی تک فاز و سه فاز در بازار وجود دارند.

شرکت فنی مهندسی آسمان خراش، آماده ی شست و شوی سطوح نمای مختلف

سخن پایانی

استفاده از واتر جت در نماشویی ساختمان، سبب تسلط بیشتر نماشو و حفظ امنیت وی در عمل شست و شوی نمای ساختمان می شود. این ابزار همچنین سرعت کار را بالا می برد. واتر جت با حداقل نیرو، کار می کند و سبب خستگی کمتر نماشو می شود. قیمت این روش نیز به صرفه است. فرصت کار و قیمت پایانی نماشویی ساختمان با واتر جت، به طور کامل بستگی به متراژ سطح نما دارد.

شما کاربران عزیز برای پرسیدن سوالات بیشتر در خصوص نماشویی ساختمان با واتر جت می توانید با تیم فنی مهندسی آسمان خراش، ارتباط بر قرار کنید. هدف آسمان خراش، جلب رضایت شما عزیزان و زیبایی بخشیدن به ساختمان هایتان است. تیم ما بهترین اجرا کننده ی خدمات نماشویی ساختمان و همواره آماده ی ارائه ی خدمت به شما عزیزان است.

 

ارسال یک دیدگاه