خانه » وبلاگ » 10 مزایای واترجت برای شستشوی نمای ساختمان

10 مزایای واترجت برای شستشوی نمای ساختمان

واتر جت در شستشوی نمای ساختمان

عناوین محتوایی که می خوانیم .

اختراعات بشری با هدف آسان نمودن کارها و کاهش هزینه انجام امور، روز به روز در حال افزایش است. مثلا دستگاه چرخ گوشت، کاری را که انسان باید در مدت زمانی طولانی برای چرخ کردن گوشت، انجام دهد را در چند دقیقه انجام می دهد. در این بین استفاده از قدرت و توان آب برای کارهایی مانند شستشوی نما ساختمان با طناب (چه بخار آب، چه فشار آب ویا حتی از خاصیت تراکم ناپذیری) از دیرباز در بین انسان ها رایج بوده است.

برای استفاده از توان و قدرت آب، دستگاه های بسیاری طراحی شده و به ورطه اجرا در امده اند. مثلا برش به وسیله فشار آب در زمان روم باستان مورد اسفاده قرار می گرفت. یکی از کاربردی ترین دستگاه هایی که برای کنترل قدرت آب و استفاده از آن طراحی شده است، واتر جت نام دارد، که به تفضیل آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. و از مزایای آن در صنعت فنی و مهندسی شستشوی نما، صحبت می کنیم.

واتر جت در شستشوی نمای ساختمان

 

واتر جت چگونه کار می کند؟

واتر جت مکانیزمی است که از آن در زدودن آلودگی از روی سطح از ان استفاده می شود. واتر جت در واقع از فشار و دبی ایجاد شده در آب برای گسستن و هل دادن آلودگی از روی سطح استفاده می کند. مکانیزمی ساده و ارزان اما در عین حال کاربردی که همین علل سبب مورد توجه قرار گرفتن آن شده است. در این دستگاه آب در مخزن جمع شده و به درون یک کمپرسور می ریزد. کمپرسور وظیفه دارد جریان آب را فشرده کرده و آب با فشار از سر دستگاه خارج می شود. از این خاصیت آب در صنایع مختلف، از جمله برای شستشوی تخصصی نمای ساختمان استفاده می شود.

استفاده از واتر جت برای شستشوی نما، ویژگی هایی دارد و مزایایی ایجاد می کند که در این صنعت به شدت مورد قبول و توجه قرار گرفته است و واتر جت را که به آن کارواش صنعتی نیز می گویند، به یکی از مهم ترین ابزار شستشوی تخصصی نما تبدیل کرده است.

استفاده از واتر جت در نمای ساختمان کارا را آسان می کند

ویژگی های و مزایای واتر جت در شست شوی نما

  • استفاده از واتر جت در واقع این امکان را به شخص می دهد که انواع سطح ها از جمله هموار، ناهموار، عمودی و افقی و حتی سطح های کج و شیب دار و … را به راحتی شستشو داده و آب به راحتی به سطح مورد نظر دسترسی داشته باشد. برای پاک کردن سطح مورد نظر فقط کافی است که فشار آب متناسب با جنس سطح و مقدار و غلظت آلودگی تنظیم شود.
  • با شسستشوی سطح نما به کمک واتر جت حدودا تا 80 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده و از اتلاف آب در شستشوی نما یا نما شویی جلوگیری می شود. با توجه به اینکه مقدار زیادی از گستره پهنه کشور ما را مناطق خشک و کویری تشکیل داده، از دیرباز در ایران مشکل کم ابی شایع بوده است. به گونه ای که قدمت قنات های مرکزی ایان به 5 هزار سال نیز می رسد. از این رو استفاده از واتر جت ها در کشوری چون ایران، یک گزینه ایده ال است.
  • واتر جت این امکان را به فرد می دهد که همزمان با آب فشار بالا، بتواند از مواد شوینده نیز استفاده کند. مواد شوینده در یک بطری که در دستگاه تعبیه شده به وسیله یک شلنگ به سطح مورد نظر پاشیده می شود یا در مواقعی نیز می توان آب را با مواد شوینده ترکیب کرده و در جهت زدودن کثیفی دوده و چرک، روی سطح پاشید.
  • نیروی دستگاه توسط یک متور تامین می شود. این موتورها معمولا الکتریکی بوده و یا با سوخت دیزلی کار می کنند. امروزه این دستگاه ها به صورت کامل از حالت مکانیکی خارج شده و فقط در فشردن نازل نیاز به دخالت دارند. به همین دلیل سرعت کار آن ها بسیار بالا بوده و نسبت به روش های دستی، بسیار سریع و پویا هستند.
  • از این دستگاه در روی سطح زمین و ارتفاع می شود استفاده کرد و دلیل آن هم وزن مناسب دستگاه و ابتکار عمل بالای است.
  • واتر جت برای شستشوی دوره ای و یا سالیانه ساختمان گزینه مناسبی است، زیرا از آن برای شستشو و زدودن آلودگی های نیمه غلیظ و جدید استفاده می شود و در شستشوی آلودگی های قدیمی و بسیار غلیظ، زیاد کاربردی ندارد.
  • از واتر جت برای تمیز کردن دیوارها سیمانی، قبل از رنگ آمیزی استفاده می شود و با زدودن گرد و غبار از روی سطح، کیفیت رنگ آمیزی بنا را نیز افزایش می دهد.
  • واتر جت دارای انواع مختلف بوده و معمولا به صورت دویست یا دویست و پنجاه بار، مورد استفاده قرار می گیرد. این تنوع در انواع و مدل های مختلف، انتخاب واتر جت مورد نظر را آسان تر کرده و فرد واتر جت با هد مخصوص به کار خود را به راحتی تهیه می کند که این خود در مصرف آب برق، سوخت و…را به هد قابل توجهی کاهش می دهد
  • استفاده از واتر جت به راحتی قابل یادگیری بوده وبه دلیل سرعت بالای کار، شدیدا مورد توجه و بازخورد شویندگان نما قرار گرفته است.
  • این دستگاه توان ساپورت آب گرم و سرد را دارا می باشد و در استفاده از اب گرم، راندمان دستگاه کاهش پیدا نمی کند. استفاده همزمان از آب گرم وسرد، باعث می شود که واتر جت یا کارواش صنعتی، شستشو و تمیز کردن طیف بزرگ تری از آلاینده های سطحی را در بر بگیرد، از جمله انواع دوده ناشی از دود وسایل نقلیه و کارخانه ها و انواع چربی و گر و غبار… آلودگی هایی هستند که واتر جت می تواند به راحتی از سطح را از کثیفی آن ها نجات دهد.

 

 

نتیجه گیری

با توجه به اهمیت شستشوی نما، استفاده از ابزارآلات کاربردی همچون واتر جت، در سراسر پهنه بی کران گیتی مقبولیت و گسترش پیدا کرده است. شما با دانستن ویژگی های واتر جت و نقش آن در شستشو می توانید بهترین و کار امد ترین نوع آن را متناسب با نمای خود انتخاب کنید.

در این بین شرکت اسمان خراش ارایه دهنده خدمات شستشوی نما با بالا ترین کیفیت و کارشناسی بوده که شما می توانید با شماره های 02186051479 و 09120238370 تماس برقرار کنید و از خدمات عالی آسمان خراش بهره مند شوید.

 

ارسال یک دیدگاه