خانه » وبلاگ » مدل های مختلف شیشه پنجره

مدل های مختلف شیشه پنجره

مدل های مختلف شیشه پنجره

عناوین محتوایی که می خوانیم .

شیشه از گذشته های دور تا حال به عنوان پوشش برای درب و پنجره به کار می رود، به همین دلیل این ماده اهمیت ویژه ای در ساختمان سازی دارد و یکی از اجزا پر کاربرد ساختمان است. شیشه نه تنها در نمای بیرونی ساختمان بلکه در نمای داخلی ساختمان هم کاربرد دارد و باعث زیبایی آن می شود. در بحث شستشو نما باید گفت با توجه به ماهیت شیشه نماشویی ساختمان های شیشه ای نیز به روش خاصی انجام می شود.

به لحاظ اهمیت ویژه ای که شیشه هم در پوشش هم در زیبایی ساختمان دارد با پیشرفت تکنولوژی نمونه های مختلف آن تولید شده اند. برای اینکه با انواع شیشه آشنا شوید و نمونه های مختلف آن را بشناسید در زیر به معرفی انواع شیشه و کاربرد آن می پردازیم. توصیه می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شیشه تخت یا فلوت

این نوع شیشه در ضخامت هایی گوناگون بین 2 تا 20 میلی متر تولید می شود ولی به طور کلی بیشتر در پنجره بیشتر ضخامتی بین 8-4 میلی متر به کار می رود. شیشه تخت بیشتر مواقع فاقد موج و خمیدگی است به خاطر همین ویژگی بیشتر در ساختمان ها و علی الخصوص پنجره ها استفاده می شود. باید گفت نماشویی ساختمان هایی که دارای این نوع شیشه هستند و بصورت کلی هر نوع نمای شیشه ای اگر به وسیله آب با فشار کم انجام شود، هیچ آسیبی به نما شیشه ای سازه نخواهد زد.

شیشه رفلکس

شیشه رفلکسی که نام دیگر آن شیشه آینه ای یا شیشه انعکاس دهنده است، نوعی شیشه پنجره است که بیشتر برای نمای خارجی ساختمان به کار می رود. این نمونه شیشه نور خارجی را بازتاب می کند و از ورود نور خورشید و حالت آینه ای بودن نور به داخل ساختمان جلوگیری می نماید. شیشه رفلکسی از داخل ساختمان مانند شیشه های ساده است و حالت آینه ای و باز تاب نور ندارد

 

شیشه لمینت

شیشه لمینت هم از دیگر نمونه های مقاوم شیشه است که هم مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد و هم اینکه بعد از شکستن ذرات آن پخش نمی شود و در جای خود ثابت می ماند.

شیشه لمینت از ترکیب چند لایه شیشه سکوریت یا فلوت ساخته شده و به خاطر مقاومت بالایی که دارد و همچنین خواص پخش نشدن ذرات شیشه آن در هنگام شکستن بیشتر برای شیشه جلوی اتومبیل استفاده می گردد.

شیشه سیمی

شیشه سیمی نوعی شیشه است که برای ساختمان هایی که نیاز به امنیت بیشتر دارند مناسب نیست و بیشتر در مقابل گرما و حرارت مقاوم است. این نوع شیشه در مقابل آتش سوزی فرم شیشه ثابت می ماند و از بین نمی رود، بیشترین کاربرد شیشه سیمی در بیمارستان ها و مدارس و اماکن تجاری می باشد. این شیشه به خاطر ایمنی کمی که دارد کمتر در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد

شیشه سکوریت

در مکان هایی که نیاز به ایمنی و مقاومت بالاتری باشد از شیشه سکوریت استفاده می شود. این شیشه در اثر فراوری شیشه های فلوت و حرارت بوجود می آید و میزان مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد.

شیشه سکوریت

شیشه دکوراتیو

این نوع شیشه به لحاظ اینکه در شیشه پنجره های داخلی بیشتر به کار برده می شود، جز شیشه های دکوراتیو به شمار می رود و طرفداران زیادی هم دارد. به خاطر محبوبیت فراوانی که این شیشه در بین مردم دارد، تنوع زیادی هم دارد.

شیشه های دکوراتیو رنگی دو نوع هستند یک نوع آن لاکوبل است که یک رو می باشد و مانع عبور نور از خود می شود. نوع دیگر که به شیشه های ترنسیرنت معروف هستند و سبب عبور نور از خود می شوند.

شیشه رنگی

شیشه های رنگی از نمونه ای دیگر شیشه هستند که تنوع زیادی دارند و به همین خاطر کاربرد فراوانی هم دارند، از این شیشه ها از گذشته های دور برای نمای ساختمان های معروف استفاده می شده است و در حال حاضر هم در ساختمان های تاریخی به کار می روند.

انواع شیشه رنگی

شیشه مشجر

شیشه مشجر از انواع دیگر نمونه شیشه است که جز شیشه های مات محسوب می شود و این نوع شیشه بر روی خود نا همواری هایی دارد که باعث می شود طرف دیگر شیشه دیده نشود. این نوع شیشه را هم می توان در نمای داخلی و هم نمای خارجی ساختمان به کار برد. شیشه مشجر به علت تنوع طرح و رنگ بالایی که دارد یکی از شیشه های پر کاربرد می باشد.

شیشه های ضد گلوله

در نگاه اول که شیشه های ضد گلوله را مشاهده می کنید شاید فکر کنید که یک شیشه معمولی است، زیرا در ظاهر تفاوتی با شیشه معمولی ندارد. این شیشه از ترکیب پلی کربنات و چند لایه شیشه ساخته شده که در برابر گلوله مقاوم است و بر اثر اصابت گلوله نه تنها خرد نمی شود بلکه گلوله را هم از خود عبور نمی دهند. از شیشه های ضد گلوله بیشتر در موزه ها، بانک ها و جاهایی که امکان سرقت وجود دارد استفاده می شود.

شیشه های دو جداره

شیشه های دو جداره همان طور که از نام آن پیداست، از هم قرار گرفتن دو شیشه در کنار هم درست شده اند. فضای بین این دو شیشه را از هوای خنثی پر می کنند و این نوع شیشه در برابر گرما و سرما و نفوذ سر و صدا مقاوم است. برای ساخت شیشه های دو جداره می توان از ترکیب شیشه های مختلف مثل شیشه مشجر، سکوریت، لمینت و … استفاده کرد. شستشوی نما سازه هایی که از این نوع شیشه در آن ها بهره برده می شود، بهتر است بدون استفاده از واترجت باشد.اگرچه دوجداره بودن شیشه این نوع پنجره باعث استحکام بیشتر آن ها می شود و آسیب پذیری را کم می کند.

شیشه دو جداره

راهنمای خرید شیشه ساختمان

شیشه های ساختمانی تنوع بالایی دارند و در طرح و رنگ و نمونه های مختلفی در بازار عرضه می شوند. هر کدام از آنها کاربرد و ویژگی های متفاوتی دارند.

هنگام خرید شیشه پنجره ساختمان باید به این نکته توجه داشته باشید که یک شیشه چه کاربردی برای شما دارد و بر اساس نوع پنجره و کارایی که برای شما دارد اقدام به خرید شیشه مناسب نمایید. بهتر از از شیشه هایی با ضخامت مناسب استفاده کنید تا علاوه بر آن که احتمال ترک خوردگی و آسیب را در آن ها کم کنیو بتوانید در پروسه شستشو نما ساختمان نیز با آسودگی از استادکاران نماشویی ساختمان بهره ببرید.

سخن پایانی

در مطالب بالا ما تا آنجا که توانستیم انواع شیشه های پنجره ساختمان و کاربرد آنها را برای شما توضیح دادیم، اگر شما قصد خرید شیشه برای ساختمان خود دارید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، بهتر است در قدم اول مشخص کنید از شیشه پنجره خریداری شده خود چه انتظاری دارید و برای چه محلی می خواهید از آن بهره ببرید. بسته به نوع کاربرد می توانید از انواع پنجره بهره ببرید. خاطر نشان می شود بهتر از پنجره هایی با ضخامت مناسب استفاده کنید تا اگر در آینده تصمیم به بهره گیری از خدمات شستشو نمای شیشه ای ساختمان گرفتید، دچار واهمه نشوید.

 

ارسال یک دیدگاه