خانه » وبلاگ » شستشوی نمای ساختمان با واترجت

شستشوی نمای ساختمان با واترجت

عناوین محتوایی که می خوانیم .

شستشوی نمای ساختمان با واترجت

شستشوی نمای ساختمان با استفاده از واترجت یکی از پرکاربردترین و موثرترین روش‌های نظافت ساختمان است. واترجت نوعی دستگاه پرفشار است که از انرژی جت آب و آب تحت فشار بالا استفاده می‌کند و به تمیز کردن نمای ساختمان می‌پردازد. در این روش آب را با مواد شیمیایی و شوینده ترکیب می‌کنند و با فشار بالا به نمای ساختمان پرتاب خواهند کرد. از آنجایی که در این روش فشار آب بالا است، تمامی گرد و غبار و مواد رسوبی موجود بر روی سطح ساختمان از بین می‌روند. با استفاده از این روش رسوبات سختی مانند رسوبات زغال سنگ، رسوبات کربناتی و رسوبات آهن در کمترین زمان پاک می‌شوند.

کاربردهای واترجت در نماشویی

نماشویی با استفاده از واترجت یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای از بین بردن جرم‌ها و آلودگی‌های مختلف مثل دوده، قارچ، کپک و … از سطح ساختمان محسوب می‌شود. واترجت جلوه زیبایی به نمای ساختمان و ظاهر شهر می‌بخشد. به طور کلی با کمک این دستگاه می‌توانید نمای ساختمان خود را مانند روز اول زیبا کنید. واترجت‌ها به دشوارترین نقطه ساختمان نیز دسترسی می‌یابند و سخت‌ترین لکه‌ها و آلودگی‌ها را پاک خواهند کرد. نکته جالبی که در رابطه با واترجت وجود دارد این است که از این دستگاه برای شستشوی مخزن‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود.

واترجت فقط برای نمای ساختمان کاربرد ندارد. بلکه کاربردهای دیگری در زمینه‌های زیر دارد:

  • یکی از اصلی‌ترین کاربردهای دستگاه واترجت، استفاده از آن برای شستشوی پیاده روها، سنگفرش‌ها و … است.
  • شستن پنجره، سقف و سایر نقاطی که دور از دسترس هستند با واترجت امکان‌پذیر خواهد بود.
  • زمانی که برای نماشویی ساختمان اقدام می‌کنید ممکن است متوجه رنگ‌های پوسته پوسته شوید. واترجت به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن این پوسته‌ها را برطرف می‌کند.
  • برای تمیز کردن و شستشوی کف فرودگاه‌ها، گاراژها و … نیز از این دستگاه همه کاره استفاده می‌شود.

نکاتی در رابطه با استفاده از واترجت

اگر چه استفاده از واترجت برای شستشوی نمای ساختمان مزایای زیادی دارد، اما باید در نظر داشته باشید که این دستگاه ممکن است معایبی هم به همراه داشته باشد. البته در صورتی که نکات مربوط به آن را رعایت کنید، از خطرات آن جلوگیری خواهید کرد. در صورتی که اپراتور دستگاه واترجت، تجربه و آگاهی کافی در رابطه با آن نداشته باشد می‌تواند باعث آسیب به دستگاه و خرابی آن شود‌. به همین دلیل این وظیفه باید به افراد متخصص و کاربلد محول شود‌.

نکته دیگری که در رابطه با استفاده از دستگاه واترجت برای نماشویی ساختمان وجود دارد، دقت به مواد شوینده و کنترل فشار آب است. در برخی موارد استفاده از مواد شوینده نامناسب و فشار آب بالا، باعث صدمه به نمای ساختمان خواهد شد‌. بنابراین فقط یک کارشناس خبره می‌تواند میزان فشار آب واترجت و نوع شوینده را مشخص کند. به عبارت دیگر در صورتی که با روش استفاده از دستگاه واترجت آشنا باشید، می‌توانید نهایت استفاده را از آن داشته باشید.

ارسال یک دیدگاه