خانه » وبلاگ » سنگ نما برای مناطق مرطوب و شرجی

سنگ نما برای مناطق مرطوب و شرجی

سنگ نما برای مناطق مرطوب و شرجی

عناوین محتوایی که می خوانیم .

افرادی که در مناطقی با آب و هوای شرجی و مرطوب زندگی می کنند و در حال طراحی و ساختن ساختمان هستند معمولا اطلاعات کافی برای انتخاب بهترین سنگ نما مناسب با این آب و هوا ندارند در نتیجه بیشتر سنگ هایی که در این مناطق انتخاب و نصب می شود معمولا مناسب نیستند و بعد از مدتی کیفیت و کارایی اولیه را ندارند. در نتیجه ضرر بیش از اندازه و خسارت مالی روبرو خواهند شد. هزینه مرمت و بازسازی ساختمان از جمله مواردی است که پس از مدتی برای این افراد ایجاد خواهد شد. مناطقی که در شمال و جنوب کشور وجود دارند باید برای نصب سنگ نما ساختمان بهترین گزینه را انتخاب نمایند زیرا هر نوع سنگی مناسب این مناطق نیست. سنگ هایی که برای این نوع مناطق استفاده می شود باید بسیار مقاوم باشد و کیفیت بالایی داشته باشد. همچنین بتوانند کم ترین پوسیدگی را پس از مدت طولانی داشته باشند و در شستشو نما کمترین آسیب را ببینند. در ادامه این مطلب با بهترین نوع سنگ در مناطق مرطوب آشنا خواهیم شد.

بهترین سنگ مناسب مناطقی با آب و هوای مرطوب و شرجی

مناطقی که در شمال و جنوب کشور می توان خانه سازی انجام داد به دلیل اینکه در نزدیکی دریا قرار گرفته اند و دیگر اینکه به دلیل رطوبت هوا و شرجی بودن نمی توان از انواع سنگ ها برای این مناطق استفاده کرد. در نتیجه باید سنگی را انتخاب نمایید که برای این مناطق بسیار مناسب باشد و برای شستشو نما نیز مشکلی ایجاد نکند یعنی زود پوسیده نشود و نیاز به مرمت نداشته باشد. این نوع سنگ که برای این مناطق در نظر گرفته می شود دارای مقاومت بالایی است و در برابر تغیرات آب و هوایی واکنش نشان نمی دهد. یکی از بهترین سنگ ها که مناسب این منطقه محسوب می شود سنگ تراورتن مصنوعی است. این نوع سنگ به دلیل نوع ساختاری که دارد یعنی وجود سیمان در برابر تغییرات آب و هوایی با مقاوت بسیار بالا ساخته شده است. بنابراین این سنگ مناسب آب و هوای شرجی است و شوره نمی زند.

سنگ تراورتن مقاوم در برابر شسشتو نما در مناطق مرطوب

ویژگی سنگ های مناسب مناطق شرجی

به دلیل قرار گرفتن منطقه شمال و جنوب در مجاورت دریا و همچنین شرجی بودن و مرطوب بودن محیط نمی توان از هر نوع سنگی برای این مناطق استفاده کرد. تراورتن مصنوعی یکی از انواع سنگ هایی است که برای این محیط طراحی و برش می خورد. از ویژگی های سنگ تراورتن می توان به جذب آب بسیار پایین اشاره کرد. به دلیل وجود برف و باران به مقدار زیاد چه در منطقه شمالی و منطقه جنوبی این نوع سنگ به گونه ای طراحی شده است که کمترین مقدار جذب آب را داشته باشد. اگر رطوبت زیاد علاوه بر بارش باران در شستشو نما جب سنگ شود پس از مدتی نما ساختمان متلاشی می شود. بهتر است بدانید سنگ هایی که مناسب مناطق شرجی و مرطوب هستند باید چسبندگی بیشتری داشته باشند. سنگ تراورتن مصنوعی به دلیل داشتن سنگ ریزه های بسیار زیاد در پشت سنگ مناسب این مناطق ساخته شده است. از دیگر ویژگی های این نوع سنگ مقاومت رنگی است. به علت اینکه در پشت سنگ از پودر آلمانی استفاده شده است از نظر پوششی نیز در برابر اشعه خورشید مقاوت بالایی دارد.

انتخاب سنگ مناسب مناطق شرجی

به چه نکاتی باید در هنگام انتخاب سنگ در مناطق مرطوب و شرجی توجه شود؟

در هنگام خرید سنگ نما برای مناطقی که نسبت به مناطق مرکزی رطوبت بیشتری دارند و همچنین پر باران هستند باید به نکاتی توجه کرد. همانطور که گفتیم سنگ تراورتن مصنوعی یکی از مناسب ترین انواع سنگ ها برای این مناطق محسوب می شود. بنابراین برای مناطق شرجی و مرطوب که روز های گرم و مرطوب و شب های بسیار سردی دارند بادی نوعی سنگ انتخاب شود که در اثر گرما و سرما به راحتی متلاشی نشوند. همچنین باید این نوع سنگ به گونه ای باشد که در نماشویی ساختمان دچار ترک یا نیاز به مرمت مجدد بعد از مدت کوتاهی نداشته باشد. ظرفیت حرارتی این نوع سنگ ها برای این مناطق نیز بسیار مهم است در نتیجه باید سنگ هایی انتخاب شوند که ظرفیت حرارتی بالایی داشته باشند.

سنگ نامناسب مناطق شرجی چه نوع سنگی است؟

یکی از نامناسب ترین نوع سنگ برای مناطق مرطوب و شرجی سنگ گرانیت است. علاوه بر اینکه این نوع سنگ استحکام بسیار پایینی دارد در شستشوی نمای ساختمان نیز بعد از مدتی متلاشی خواهد شد و نیاز به باز سازی دارد. همچنین سنگ گرانیت دارای حفره هایی است که باعث جذب و نفوذ آب خواهد شد. به دلیل بارش بسیار زیاد باران در این مناطق نمی توان این نوع سنگ را انتخاب کرد. به دلیل وجود آهن در گرانیت بعد از مدتی نما ساختمان دچار زنگ زدگی خواهد شد که این زنگ زدگی باعث خراب شدن بافت ساختمان می شود. پس از مدتی نیز ممکن است با شستشو نما نیاز به مرمت داشته باشد. از دیگر مواردی که می توان برای نامناسب بودن این نوع سنگ اشاره کرد، استفاده از گرانیت های تیره است. گرانیت تیره به دلیل رنگ تیره خود حرارت را به راحتی جذب می کند اما سرعت از دست دادن حرارت این نوع سنگ بسیار زیاد است.

انتخاب سنگ مناسب مناطق شرجی

سنگ مرمریت برای استفاده در مناطق مرطوب و شرجی

یکی دیگر از سنگ های نامناسب برای استفاده در مناطق مرطوب و شرجی استفاده از سنگ مرمریت است. این نوع سنگ از سنگ های آهکی هستند که برای زیبایی ساختمان بسیار کاربرد دارند و شستشو نما نیز با این نوع سنگ به راحتی انجام می شود. البته این نوع سنگ مناسب مناطق گرم و خشک است. به دلیل وجود آهک در مناطق مرطوب در بافت سنگ اثری منفی خواهد گذاشت.

کلام آخر

برای انتخاب سنگ نما باید به مناطق و نوع آب و هوا نیز توجه شود. در مناطق مرطوب و شرجی هر نوع سنگ نما کاربرد ندارد. معمولا از سنگ نمایی استفاده می شود که مقاوم باشد و همچنین مقدار کمتری آب جذب نماید. یکی از بهترین سنگ ها برای استفاده در نمای ساختمان مناطق مرطوب و شرجی سنگ تراورتن مصنوعی است. از ویژگی های این سنک می توان به مقاومت بالا و جذب کمتر رطوبت اشاره کرد.

 

ارسال یک دیدگاه