خانه » وبلاگ » سنگ مناسب نما برای خرید

سنگ مناسب نما برای خرید

سنگ مناسب نما برای خرید

عناوین محتوایی که می خوانیم .

یکی از تجهیزاتی که در ساختمان نصب می شود نمای آن است. انتخاب سنگ نما یکی از مهم ترین مسائلی است که می تواند زیبایی یک ساختمان را نشان دهد. در صورت انتخاب نادرست نیز ظاهر و زیبایی یک خانه بسیار مدرن را نشان نخواهد داد. اگر در خانه های نوساز به دنبال یک سنگ نما با کیفیت و با قیمت مناسب هستید در هنگام خرید باید به موارد زیادی توجه نمایید. مشاوره و انتخاب سنگ نمایی که در هنگام شسشتوی نما مشکلی نداشته باشد و پس از مدتی متلاشی نشود و نیاز به مرمت نداشته باشد، لازم است. علاوه بر این در انتخاب و بررسی سنگ نما نوع اقلیم و آب و هوای منطقه نیز بسیار اهمیت دارد. سنگ نما ساختمان یکی از اجزا اصلی ساختمان است که در طراحی و زیبایی ساختمان نیز بسیار اهمیت دارد. همانطور که گفته شد سنگ نما در انواع مختلف وجود دارد که با راهنمای خرید یک سنگ نما می توانید با توجه به نوع و اندازه بهترین سنگ نما را انتخاب نمایید.

در خرید بهترین سنگ نما به چه مواردی را باید توجه نماییم؟

سنگ نما یک ساختمان باعث زیبایی و بهتر شدن یک نما در ساختمان نو ساز می شود. سنگ نما خارجی یک ساختمان باعث تعیین زیبایی آن می شود در نتیجه انتخاب درست و اصولی این اجزا بسیار مهم است. اولین نکته برای انتخاب سنگ نما ساختمان اطلاع از نوع کانی یک سنگ برای نما است. سنگ هایی که برای نما ساختمان انتخاب می شود باید مقاومت در برابر رطوبت، باد و غیره را داشته باشند. علاوه بر این مقاوت در برابر فشار و ضربات وارده نیز بسیار مهم است. یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب سنگ نما به آن توجه شود. ضد آب بودن است. این مورد در مناطقی که پر باران هستند مثل شمال و جنوب کشور بیشتر مورد توجه قرار می گیرد زیرا با جذب نکردن آب در شستشو نما و همچنین در هنگام باران، سنگ نما عمر بیشتری خواهد داشت. بهتر است بدانید بهترین نوع سنگ نمایی که می توانید انتخاب کنید از نوعی است که به راحتی برش داده شود وصیقلی باشد.

انواع سنگ نما در طرح های مختلف

سنگ نما تراورتن بهترین نوع سنگ نما

یکی از بهترین سنگ ها و همچنین متداول ترین آن ها برای خرید و استفاده در سنگ نما تراورتن ها هستند. از ویژگی های این نوع سنگ نما می توان به جنس آهکی آن اشاره کنیم. همانطور که گفتیم این نوع سنگ نما جنس آهکی دارد بنابراین ملات ساختمان سازی را به خود جذب می نماید و با جذب شدن ملات باعث چسبیدگی به بدنه ساختمان خواهد شد. این نوع سنگ در برابر سرما بسیار مقاوم است در نتیجه برای مناطق گرم و خشک نیز کاربرد دارد. به دلیل تنوع رنگ در این نوع سنگ نما می توانید در انواع رنگ ها و طرح ها یک انتخاب با سلیقه خود داشته باشید. به دلیل نوع سنگ و حجم آن می تواند بعنوان یک عایق صوتی نیز عمل کند. یکی دیگر از ویژگی سنگ نما تراورتن جذب کمترین رطوبت در نماشویی ساختمان است. بنابراین در هنگام شستشو نما ساختمان نگران جذب آب به نما نباشید.

سنگ نما چینی مناسب برای نما ساختمان

یکی دیگر از انواع سنگ نما که در دنیا امروز زیاد استفاده می شود سنگ نما چینی است. از ویژگی های این نوع سنگ نما می توان به بلور های درشت داخل سنگ اشاره کرد که به سنگ های کریستال معروف شده است. بهترین این سنگ و زیبا ترین آن به نام سنگ چینی در نماسازی ساختمان استفاده می شود. این نوع سنگ نما مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط آب و هوایی دارند و در هنگام شستشو نما نیز رطوبت و آب جذب نمی کنند. سنگ نما چینی نسبت به گرانیت هایی که در بازار موجود است چسبندگی بیشتری دارد و در رنگ بندی های سفید و شیری روشن طراحی و برش داده می شود. صیقل پذیری این نوع سنگ بسیار بالا است و در طولانی مدت نیز دوام زیادی دارد.

سنگ نما مرمریت برای نما خارجی ساختمان

سنگ مرمریت برای استفاده در نما ساختمان

در نما داخلی ساختمان بیشتر از سنگ مرمر استفاده می شود البته براساس سلیقه و انتخاب مشتری سنگ مرمر برای نما خارجی ساختمان نو ساز نیز کاربرد دارد و استفاده می شود. البته برای استفاده در نما خارجی در بیشتر موارد از مرمر سابیده نشده یا در اصطلاح آنتیک، بادبر و غیره استفاده می شود. در هنگام استفاده از این نوع سنگ نما باید توجه کرد که در ارتفاعات بسیار بالای ساختمان نیاز به اسکوپ کردن دارند. بهتر است بدانید سنگ نما بسیار کاربردی مرمر برای نما خارجی ساختمان مرمر لاشتر است. از نمونه های استفاده شده از این نوع سنگ در نما قدیمی نقش جهان است که به زیبایی از آن استفاده شده است. سنگ نما مرمریت مانند دیگر سنگ نما ها دارای ویژگی های خاصی است که در این مورد می توان به جذب رطوبت بسیار کم در هنگام شستشو نما ساختمان و همچنین دوام و کارایی بسیار بالا اشاره کرد. علاوه بر این در انتخاب نوع سنگ مرمر نیز طرح های بسیار زیادی وجود دارد که براساس سلیقه مشتری انتخاب می شود.

سنگ نما برای نمای داخلی ساختمان

سنگ آنتیک برای تزئین نما خارجی ساختمان

از نمونه سنگ هایی که می توان همراه با سنگ های نما مورد استفاده قرار گیرد و نما ساختمان با وجود این نوع سنگ زیبا گردد، سنگ های آنتیک هستند. این نوع سنگ یک نوع سنگ زینتی است که با چسباندن خرده سنگ های تراورتن به یکدیگر ایجاد می شود. این نوع سنگ نما که از خرده سنگ های تراورتن به وجود می آید به دلیل متلاشی شدن در معدن در هنگام استخراج به صورت تکه تکه به یکدیگر چسبانده می شوند و سنگ های زیبای تزئینی را برای استفاده در نما خارجی ساختمان بوجود می آورند.

کلام آخر

بهترین نوع سنگ برای استفاده در نما خراجی ساختمان بسیار زیاد است. بنابراین می توان به مهم ترین سنگ هایی که بعنوان سنگ نما ساختمان استفاده می شود اشاره کرد. تراورتن ها به دلیل تنوع و مقاوت زیادی که دارند برای نما خارجی ساختمان نوساز بسیار مناسب به نظر می رسند. از طرفی سنگ های مرمریت نیز بسیار زیبا و ظریف هستند و می توانند طراحی خاصی را برای ساختمان ایجاد نمایند. سنگ هایی که برای نما خارجی ساختمان استفاده می شوند مقاومت بالایی دارند و در هنگام شسشتو نما نیز کم ترین جذب آب را دارند. بنابراین می توانید براساس سلیقه بهترین نوع سنگ نما خارجی ساختمان را انتخاب نمایید.

 

ارسال یک دیدگاه