خانه » وبلاگ » راه های تمیز کردن شیشه پنجره

راه های تمیز کردن شیشه پنجره

راه های تمیز کردن شیشه پنجره

عناوین محتوایی که می خوانیم .

مراحل تمیز کردن و براق کردن شیشه پنجره

خانه ای که تمیز و مرتب است به افراد خانواده احساس خوبی القا می کند. اگر در ظاهر تمیزی به چشم نمی آید اما خانه هایی که مرتب و منظم نباشند باعث آشفتگی و اضطراب ذهن می شود. پنجره و در های تمیز مانند یک گذرگاه آرامش هستند و انرژی مثبت را به اعضا خانواده انتقال می دهند. به همین دلیل تمیز و پاک کردن شیشه های نما ساختمان و خانه ها بسیار اهمیت دارد. البته در ساختمان های چند طبقه شیشه های ساختمان بعد از مدت طولانی تمیز می شوند. برای اینکه بتوانید به صورت اصولی شیشه ها و پنجره های ساختمان را تمیز کنید باید چند روش را یاد بگیرید. برای شستشو نما در ساختمان با استفاده از این چندین روش بهتر است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

روش های تمیز کردن شیشه

شیشه هایی که در نما ساختمان استفاده می شود با وجود غبار و لکه به راحتی پاک نمی شوند، بنابراین برای تمیز کردن شیشه ها بهتر است از دستمال های پرز دار یا دستمال کاغذی استفاده نکنید. بهترین روش برای تمیز کردن شیشه ها استفاده از دستمال هایی است که بدون پرز هستند یا روزنامه های باطله که بهترین گزینه می توانند باشند. قبل از پاک کردن شیشه ها با روزنامه باطله یا دستمال مناسب بهتر است پاک کننده مناسب خود را انتخاب نمایید. محلول هایی که شیشه پاک کن هستند بهترین گزینه می توانند باشند. ترکیبات طبیعی نیز یکی از بهترین گزینه ها برای پاک کردن شیشه ها محسوب می شوند با محلول سرکه سفید و آبلیمو برای پاک کردن شیشه های نما ساختمان بسیار مناسب هستند و یک ترکیب طبیعی محسوب می شوند. در ابتدا باید شیشه و پنجره مورد نظر خود را به محلول سرکه سفید و آبلیمو اسپری کنید و سپس تمام لک ها و گرد و غبار روی شیشه ها را پاک نمایید.

روش شستشو شیشه با مواد طبیعی

ترکیب آب و آبلیمو برای شستشو شیشه

برای شستشو نما راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از آبلیمو و آب ولرم است. علاوه بر اینکه با این ترکیب می توانید لکه های چربی نماشویی ساختمان را پاک نمایید، می توانید رنگ های روغنی که بر روی شیشه وجود دارد را با این روش پاک نمایید. در ابتدا آب ولرم را با مقداری آبلیمو حل کنید و محلول بدست آمده را در شیشه ای برای اسپری کردن به شیشه قرار دهید. در مرحله بعد به نقاطی که لکه های چربی دارند یا رنگ روغن در این نقاط وجود دارد کمی اسپری آبلیمو را به پاشید و بعد از چند دقیقه با دستمال بدون پرز پاک نمایید. با انجام این روش شیشه هایی براق و تمیز خواهید داشت. ممکن است بعد از رنگ کاری ساختمان نیز مقداری از رنگ ها بر روی شیشه پاشیده باشند. در صورتی که هنوز این مقدار رنگ خشک نشده اند با دستمال معمولی نیز قابل تمیز کاری است در غیر این صورت محلول آبلیمو و آب ولرم نیز می تواند بسیار راه گشا باشد و شیشه های شما را پاک و درخشان کند.

پاک کردن شیشه نمای ساختمان با مایع ظرفشویی

برای شستشوی نما ساختمان بخصوص شیشه ها و همچنین پنجره ها می توان از مایع ظرفشویی نیز استفاده کرد. بهترین کار این است که مایع ظرف شویی را با مقدار کمی آب ولرم مخلوط کنید و بعد از آن این محلول را در یک بطری مخصوص بریزید. بعد از انجام این کار لازم است که مواد مخلوط شده را بر روی شیشه هایی که دارای چربی و گرد و غبار هستند اسپری کنید. در مرحله بعد با کمک یک اسفنج به قسمت های چرب و کثیف شده آغشته کنید و بعد از مدتی نیز شیشه مورد نظر را بشویید. اگر رنگ روغنی هنوز بر روی شیشه وجود دارد می توانید به کمک کاردک با احتیاط رنگ های به جا مانده را پاک کنید. در آخرین مرحله برای شستشو نما و شیشه پنجره ها باید با استفاده از دستمال هایی که بدون پرز هستند و همچنین آب و مایع ظرفشویی پنجره را پاک کنید و به درستی براق نمایید.

پاک کردن شیشه با محلول چند منظوره

پاک کردن شیشه نمای ساختمان با کمک مایع پاک کننده قوی

پنجره هایی که در نمای ساختمان نصب می شوند و از داخل نیز در آشپزخانه نصب شده اند بسیار کثیف تر و چرب تر از دیگر پنجره هایی هستند که در ساختمان چند طبقه وجود دارد. برای پاک کردن لکه های چربی که بر روی شیشه قرار دارد راهکار های زیادی وجود دارد که به آن اشاره شد. اما برای پاک کردن لکه های چربی قوی نیار به محلول های چند منظوره است. شیشه پاک کن هایی وجود دارند که به راحتی می توانند در این مورد به شما کمک کنند و شیشه هایی با لک های چربی که در پنجره وجود دارند پاک نمایند. علاوه بر شیشه پاک کن های بسیار قوی که کمک کننده برای پاک کردن شیشه هستند شما می توانید از الکل های صنعتی نیز استفاده کنید. به دلیل اینکه الکل های صنعتی پاک کننده بسیار قوی برای پاک کردن لکه های چربی به شمار می آیند و می توانند به راحتی لکه های بسیار قوی را پاک نمایند.

روش های پاک کردن شیشه دوجداره با استفاده از پاک کننده قوی

پنجره های دوجداره یکی از انواع شیشه هایی هستند که در نمای خارجی ساختمان نصب می شوند. روش های زیادی برای پاک کردن این نوع شیشه در ساختمان های چند طبقه وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از نماشو ساختمان است که نماشویی شیشه ساختمان را با استفاده از وسایل و تجهیزات پیشرفته از نمای خارجی با استفاده از محلول های قوی شستشو انجام می دهد. همچنین شما می توانید در مرحله اول با مواد شوینده و طی از طرف نمای خارجی شیشه دو جداره را تمیز نمایید. از محلول هایی که می توان برای پاک کردن شیشه های دوجداره استفاده کرد، شیشه پاک کن های چند منظوره، آب ولرم همراه با صابون وغیره است. شیشه های دو جداره به راحتی تمیز می شوند و می توان آن ها را پاک گرد.

پاک کردن پنجره دوجداره

کلام آخر

شستشو نما هایی که داری پنجره هستند با روش های مختلفی قابل انجام است. برای پاک کردن شیشه ساختمان می توان از ترکیب های شیمیایی و طبیعی استفاده کرد. منظور از ترکیب های شیمیایی استفاده از پاک کننده های چند منظوره است که ابتدا باید به نقاط چرب و لکه های چربی محلول را اسپری کرد و پس از چند دقیقه مواد روی پنجره را پاک کرد. روش طبیعی نیز استفاده از سرکه و آب و صابون و آب ولرم است. با هر دو روش می توان شیشه های پنجره ساختمان را تمیز کرد.

 

ارسال یک دیدگاه