خانه » وبلاگ » تفاوت دریل با پیچ گوشتی برقی

تفاوت دریل با پیچ گوشتی برقی

تفاوت دریل با پیچ گوشتی برقی

عناوین محتوایی که می خوانیم .

اگر به کارهای فنی علاقه دارید و مدام با ابزارهای مختلف دست به کار می شوید، باید تفاوت دریل برقی و پیچ گوشتی برقی را بدانید تا در استفاده از آن با مشکل مواجه نشوید. دریل ها برای ایجاد سوراخ در چوب، فولاد و فلزات غیرآهنی، بتن، گچ و پلاستیک و پیچ و رولپلاک ساختمان بسیار مفید هستند. با استفاده از مته های دریل می توانید سوراخ های مناسبی برای پیچ ها ایجاد کنید. تفاوت اصلی دریل شارژی و پیچ گوشتی برقی در اندازه موتور و ولتاژ باتری است. در ادامه مقاله انواع تفاوت دریل با پیچ گوشتی برقی را به شما معرفی می کنیم تا در هنگام خرید این ابزار با اطلاعات کامل انتخاب درستی داشته باشید.

معرفی دریل و انواع آن

مته یا دریل ابزاری است که برای سوراخ کردن در نقاط مختلف استفاده می شود. مته ها بر اساس عواملی مانند سرعت، قدرت، گشتاور، اندازه و ابزار به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. یک مته معمولاً از یک سیم برق، سه کنترل، یک عمق سنج، یک دسته، یک کلید روشن و خاموش، یک کلید تغییر سرعت یا دیمر، یک کلید چپ گرد و راست گرد، دکمه خاموش و روشن کردن چکش و غیره تشکیل شده است. با افزودن ابزارهای مختلف می توانید اثربخشی آموزش خود را تغییر دهید. در زیر با انواع دریل برقی آشنا می شوید.

  • مته شارژی
  • مته دستی
  • مته ستونی
  • دریل حفاری
  • مته برقی
  • مته گیربکسی
  • مته نمونه برداری
  • دریل پنوماتیک
  • دریل ضربه ای یا چکشی

معرفی پیج گوشتی برقی و انواع آن

پیج گوشتی برقی شبیه دریل برقی است با این تفاوت که به جای سیم از باتری استفاده می کند. هنگام کار با دریل شارژی، نیازی به سیم برق نیست. در بسیاری از موارد به جای کلمه دریل شارژی از کلمه پیچ گوشتی شارژی استفاده می شود.

دریل شارژی با توجه به نوع موتور به دو دسته برس دار و بدون برس تقسیم می شود. دریل های شارژی بدون براش به جای کربن از آهنربا استفاده می کنند و مزایای خاص خود را دارند.

پیچ گوشتی برقی ابزاری است که برای باز کردن یا سفت کردن کابل ها استفاده می شود که با سرهای دو طرفه، یک طرفه و انواع دیگر در بازار موجود است. بطور مثال از این ابزار می توانید برای خدمات ساختمان همچون پیج و رولپلاک ساختمان استفاده کنید. این ابزار کاربردی در دو نسخه مختلف ارائه می شود که هر کدام عملکردهای خاص خود را دارند:

  • مته پیچ گوشتی برقی
  • دریل پیچ گوشتی چکشی

این دستگاه معمولاً از سه سیستم، سیم برق، دسته، کلید روشن و خاموش، کلید چپ و راست، کلید تنظیم سرعت یا دیمر و غیره تشکیل شده است.

تفاوت دریل با پیچ گوشتی برقی

تفاوت دریل با پیچ گوشتی برقی

در صورت استفاده نادرست از ابزار، علاوه بر کاهش عمر دستگاه، کیفیت کار نیز کاهش می یابد. بنابراین جهت استفاده صحیح می بایست با ابزار و تفاوت ها و شباهت های آن ها بیشتر آشنا شوید. در ادامه تفاوت دریل با پیچ گوشتی برقی را بر اساس پارامترهای مختلف بررسی می کنیم.

  • تفاوت دریل برقی با پیچ گوشتی برقی بر اساس کارایی

مهمترین تفاوت دریل با پیچ گوشتی کارایی آن هاست. تفاوت عملکرد به ساختار دو دستگاه بستگی دارد

همانطور که از نام پیچ گوشتی پیداست؛ ابزاری برای باز و بسته کردن انواع پیچ است. برای این کار باید از پیچ گوشتی مناسب با نوع پیچ خود (دو سر، چهارسو و غیره) استفاده کنید. برقی یا شارژی بودن پیچ گوشتی هیچ تفاوتی در عملکرد کلی دستگاه ندارد. به طور کلی وظیفه اصلی یک پیچ گوشتی شارژی و برقی مانند نوع دستی آن باز و بسته کردن انواع پیچ است. تفاوت این است که این کار را با سرعت و قدرت بیشتری انجام می دهد.

  • تفاوت بین پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی بر اساس ساختار

تفاوت بین پیچ گوشتی شارژی و مته شارژی در ساختار آن ها نهفته است. یکی از تفاوت های اصلی این دو ابزار ساختار آنهاست، یعنی در نوع گیربکس تفاوت دارند. اکثر گیربکس های پیچ گوشتی شارژی تک سرعته و دارای گشتاور سنج هستند تا کاربر بتواند گشتاور ابزار را با توجه به نوع پیچ تنظیم کند. اگر انتقال مته شارژی دو سرعته است، می توانید دستگاه را در یکی از حالت های قدرت یا سرعت قرار دهید و سپس با استفاده از حلقه تنظیم گشتاور مقدار گشتاور را تنظیم کنید.

ارائه خدمات پیچ و رولپلاک نما ساختمان با دریل مخصوص

  • تفاوت بین دریل برقی و پیچ گوشتی شارژی بر اساس توان

مقایسه قدرت این دو دستگاه دقیقاً به دلیل داشتن قدرت های متفاوت منصفانه نخواهد بود. به طور کلی، زمانی که می خواهید پیچ ​​را باز و بسته کنید، بیشتر از زمانی که می خواهید دیوار را سوراخ کنید، رایج است. به انرژی کمتری نیاز دارید. بنابراین قدرت ابزار یکی از تفاوت های مته و پیچ گوشتی است.

  • تفاوت دریل و پیچ گوشتی بر اساس قیمت

قیمت یکی دیگر از پارامترهایی است که باعث تفاوت بین دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی می شود. مقایسه قیمت این 2 دستگاه به دلیل داشتن طراحی، برند و قدرت متفاوت دقیق نیست. همچنین ممکن است ویژگی های خاصی مانند قابلیت چکش زدن بر روی هر کالا وجود داشته باشد که بر قیمت ابزار تاثیرگذار خواهد بود.

  • تفاوت بین دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی براساس کارکرد

این دو دستگاه بر اساس قدرت و ساختارشان کاربردهای متفاوتی دارند و می توان از آن برای ساخت کابینت، ساخت و ساز ساختمان، ساخت مبلمان و غیره استفاده کرد. به طور کلی همیشه برای باز و بسته کردن پیچ ها از پیچ گوشتی شارژی و هنگام حفاری و سوراخ کاری از دریل شارژی استفاده کنید.

  • تفاوت بین دریل برقی و پیچ گوشتی برقی براساس برند

تفاوت بین دریل برقی و پیچ گوشتی برقی براساس برند

انواع دریل و پیچ گوشتی برقی در بازار تولید و به فروش می رسد دیوالت، رونیکس، آروا، بوش و بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده این ابزار را در بازار خواهید دید. هر برند دارای گارانتی، خدمات پس از فروش، قیمت و سایر ویژگی های منحصر به فرد خود است. نام تجاری باید با توجه به عملکرد مورد نظر انتخاب شود.

سخن آخر

در این مقاله جنبه های مختلف تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی را به صورت علمی توضیح داده ایم تا بتوانید ابزار مناسب کار را تهیه کنید. تفاوت اصلی این دو ابزار در سرعت حرکت پیچ بر روی سطح و دقت سوراخکاری آن است و از نظر قیمت دریل شارژی موثرترین گزینه است. از آنجایی که هر دو دستگاه برای انواع مختلف کار ساخت و ساز یا تعمیر استفاده می شوند، می توانید هر دو را داشته باشید. خوب است بدانید برای ارائه خدمات پیچ و رولپلاک نما ساختمان بهتر است دریل مناسبی تهیه کنید تا از کیفیت کار اطمینان حاصل نمایید.

 

ارسال یک دیدگاه