خانه » وبلاگ » انواع شیشه رفلکس جدید

انواع شیشه رفلکس جدید

انواع شیشه رفلکس جدید

عناوین محتوایی که می خوانیم .

یکی از انواع شیشه هایی که برای نما ساختمان و نصب در نمای بیرونی ساختمان های جدید کاربرد دارد، شیسشه های رفلکس هستند. این نوع شیشه علاوه بر اینکه برای پنجره ساختمان استفاده می شود برای درب بالکن های چند طبقه نیز کاربرد دارد. شیشه های رفلکس در انواع مختلف مثل نقره ای، صورتی، آبی، طلایی و غیره تولید می شود و از ویژگی های این نوع شیشه می توان به کنترل حرارت محیط و جلوگیری از اشعه های مضر خورشیدی به داخل محیط اشاره کرد. علاوه براین شستشو نما با نصب شیشه رفلکس با استفاده از مواد شوینده قوی به آسانی قابل انجام است. این نوع شیشه از نظر رنگ بندی و مدل انواع مختلفی دارند و می توان براساس نوع ساختمان و سلیقه شیشه رفلکس را انتخاب کرد. کارایی و عملکرد شیشه های رفلکس براساس نور است و هرجا نور بیشتری وجود داشته باشد این نوع شیشه به صورت یک آینه عمل می کند و می تواند از انعکاس نور بیش از حد جلوگیری نماید.

شیشه رفلکس دو جداره کوچک

شیشه رفلکس دوجداره

یکی از انواع شیشه های رفلکس که بیشتر در ساختمان های نوساز مورد استفاده قرار می گیرد شیشه های دوجداره از جنس رفلکس هستند. برای نصب شیشه رفلکس دوجداره باید به نکاتی توجه کرد و آن این است که طرف آینه ای این نوع شیشه باید به طرف نمای بیرونی ساختمان باشد و طرف ساده آن به طرف داخل ساختمان باشد. از ویژگی های شیشه های رفلکس دوجداره می توان به ضخامت آن اشاره کرد. برعکس شیشه های معمولی رفلکس این شیشه ها ضخامت بیشتری دارند و از نفوذ صدا و نور بیش از حد به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. علاوه بر این در هنگام شستشو نما در ساختمان نیز به راحتی قابلیت شستشو دارند و با استفاده از شیشه پا کن های قوی سریع و بدون مشکل پاک می شوند.

شیشه رفلکس نوع لمینت

برای قسمت هایی از ساختمان های نو ساز که امکان برخورد اشیا از بیرون از ساختمان وجود دارد یا به هر طریقی ممکن است شیشه های ساختمان فرو بریزد می توان از شیشه های رفلکس لمینت استفاده کرد. در هنگام طراحی و ساخت این نوع شیشه از رفلکس های رنگی همراه با لایه های مایعی سی جی پی و پی وی پی استفاده خواهد شد. در صورت شکسته شدن شیشه ها ذرات شیشه از یکدیگر جدا نمی شود و شیشه ها خرد نمی شوند. همانطور که گفته شد این نوع شیشه رفلکس خرد نمی شود در نتیجه در نماشویی ساختمان در ضربه های احتمالی و غیره خرد نمی شوند و سالم می مانند.

 

شیشه های رفلکس از جنس سکوریت

اگر تصمیم دارید برای نما ساختمان از پنجره های بزرگتر استفاده کنید شیشه های رفلکس از نوع سکوریت مناسب شما می تواند باشد. با انتخاب رفلکس سکوریت با ابعاد بزرگتر می توانید تا چندین سال از این نوع شیشه استفاده کنید و میزان شکستگی شیشه نیز به کمترین حد خود می رسد. اغلب افراد در ساختمان های نوساز و چند طبقه از شیشه سکوریت رفلکس استفاده می کنند. بهتر است بدانید این نوع شیشه در ابعاد مختلف طراحی و تولید می شود. همچنین مقاوت شیشه های دوجداره سکوریت بسیار بیشتر از شیشه های معمولی است. به دلیل ابعاد بزرگتر این نوع شیشه برای شستشو نما نیز بسیار راحت تر از شیشه های کوچک ساختمانی است. شما می توانید با استفاده از نمای شوی ساختمان و مواد شستشو این نوع شیشه ها را تمیز کنید.

شیشه رفلکس از نوع 10 میل

یکی از خاص ترین انواع شیشه رفلکس نوع 10 میل است. این نوع شیشه معمولا مناسب نمای ساختمان است و بیشتر برای تزئینات نما استفاده می شود. برای تولید کردن این نوع شیشه فرآیندی باید انجام شود که ابتدا شیشه رفلکس برای ساختمان مورد نظر براساس ابعاد برش داده می شود. بعد از انجام این کار قالب فلزی مناسب این شیشه ساخته می شود و در پایان کار نیز شیشه همراه با قالب ایجاد شده در کوره قرار خواهد گرفت. این نوع شیشه معمولا دوجداره است و به راحتی می توان این نوع شیشه را تمیز کاری کرد. نماشویی شیشه ساختمان نیز با این نوع شیشه به راحتی انجام می شود.

شیشه سکوریت مات برای نما ساختمان

شیشه رفلکس از نوع ساتینا

دستگاه های هوشمند براساس طرح انتخابی مورد نظر مشتری می توانند بر روی شیشه های رفلکس حکاکی انجام دهند. به این صورت که طرح انتخابی براساس سلیقه مشتری بر روی شیشه حک خواهد شد. رفلکس های طرح دار نیز هستند که در ابتدا شیشه های رفلکس مورد نظر برش داده می شوند و سپس طرح های خاصی با استفاده از دستگاه بر روی آن ها قرار می گیرند.

شیشه رفلکس هوشمند با حالت های مختلف

نوع دیگری از شیشه های رفلکس وجود دارند که به صورت هوشمند به حالت مات و براق تبدیل می شوند. در این نوع شیشه ها برق الکتریسته به شیشه متصل شده است در نتیجه با ریموت های هوشمند می توان نوع شیشه را به براق یا مات تغییر داد. همانطور که گفته شد این نوع شیشه با جریان الکتریسته برق کار می کنند و با قطع این جریان از کار می افتند. همانند دیگر شیشه های رفلکسی که نام برده شد این نوع شیشه نیز در نمای خارجی ساختمان نصب می شود و به راحتی می توان برای شستشوی نما با طناب بعد از قطع جریان برق اقدام کرد زیرا به راحتی براق و تمیز می شوند.

شیشه رفلکس هوشمند در نما ساختمان

شیشه های رفلکس از نوع اسید کاری

همانطور که گفته شد شیشه های رفلکس انواع مختلفی دارد که نوعی از آن ها با اسید های مخصوص و دستگاه های پیشرفته طرح های متنوع بر روی آن ها ایجاد می شود. برای ایجاد طرح بر روی شیشه رفلکس معمولا از کاتر پلاتر ها و پمپ فشار قوی استفاده می شود.

کلام پایانی

شیشه های رفلکس به انواع شیشه گفته می شود که از بیرون براق و از داخل مات است. این نوع شیشه معمولا دوجداره هستند و در طرح ها و رنگ های مختلف تولید و طراحی می شوند. یکی از انواع شیشه های رفلکس رفلکس های دو جداره هستند که در برابر نفوذ اشعه خورشید و گردغبار بسیار مقاوم عمل می کنند. شیشه های رفلکس با شستشو نما بسیار تمیز تر خواهند شد و مشکلی برای آن ها بوجود نمی آید.

 

ارسال یک دیدگاه