خانه » وبلاگ » انواع دریل مناسب کار

انواع دریل مناسب کار

انواع دریل مناسب کار

عناوین محتوایی که می خوانیم .

دریل یکی از وسایل پر کاربرد است که از آن برای سوراخ کردن سطوح گوناگون و متریال های مختلف مثل فلز و چوب و … استفاده می رود.

ناگفته نماند که کار دریل فقط سوراخ کردن اجسام نیست، بلکه می توان با بستن ابزار های مختلف بر روی آن برای باز و بسته کردن پیچ ها، پولیش کردن ،برش کاری وصیقل دادن نیز استفاده کرد. یکی از موارد استفاده دریل هنگام انجام خدمات پیچ و رولپلاک نما ساختمان است. با استفاده از این وسیله می توان به وسیله پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان را محکم کرد. اگر می خواهید در مورد انواع دریل و کاربردی ترین نوع آنها آشنا شوید توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

معرفی انواع دریل:

دریل از وسایلی است که وجود آن در هر خانه و هر مکانی ضروری است، دریل ها انواع مختلفی دارند و هر کدام هم کاربردی متفاوت دارند. در زیر انواع دریل و کاربرد آن ها را با هم مرور می کنیم.

  • دریل معمولی

این دریل از ساده ترین نوع دریل می باشد. هر کسی از این دریل شناخت داشته و با آن کار کرده است. این نوع دریل بر اساس نوع مته ای که در آنها به کار رفته برای سوراخ کردن وسایل پلاستیکی و چوبی به کار می رود.

  • دریل چکشی:

دریل چکشی نوع دیگری از دریل است که در مشاغل مختلف بسیار پر طرفدار است و آن را به عنوان دریل دو کاره هم می شناسند، زیرا هم کار سوراخ کردن و هم ضربه زدن را بر روی اجسام انجام می دهد

دریل چکشی بیشتر برای سطوح سخت مانند سطوح بتنی به کار می رود که در این زمان هم به سطح مورد نظر ضربه وارد می کند و هم باعث سوراخ شدن آن می شود، نحوه کار این دریل به این نحو است که می توانید در صورت لزوم چکشی بودن آن را غیر فعال نمایید و فقط جهت سوراخ کردن از آن استفاده کنید. عموما از این نوع دریل جهت ارائه خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان بهره برده می شود.

  • چکش تخریب:

شاید اگر برای اولین بار چکش تخریب را مشاهده کنید تصور کنید که دریل چکشی است، زیرا در ظاهر شبیه دریل چکشی است ولی این نوع دریل تا حدودی بزرگ تر از دریل چکشی است و قدرت بیشتری نسبت به دریل چکشی دارد و برای مصارف خانگی کاربرد ندارد. این نوع دریل بیشتر برای سوراخ کردن سطوحی مثل بتن، فلز، سنگ آسفالت و آجر به کار می رود. بسته به تشخیص استادکار می توان از این نوع دریل نیز برای ارائه خدمات پیچ و رولپلاک نما ساختمان به کار برد.

  • دریل سرکج:

هنگامی که لوله کش یا برق کار با دریل معمولی قادر به کار در بعضی از فضا نباشد، از این نوع دریل استفاده می کند. به همین خاطر دریل سر کج در بین صاحبان این مشاغل بسیار پر طرفدار است. استفاده از این نوع دریل باعث می شود که لوله ها در مناسب ترین مکان نصب گردند.

دریل سر کج

  • دریل پیچ گوشتی

دریل پیچ گوشتی همانطور که از نامش پیداست نوعی دریل است که مانند پیچ گوشتی است و از نظر ظاهری شبیه دریل معمولی است. این دریل قدرت کمی نسبت به یک دریل معمولی دارد. از این دریل هم می توان برای سوراخ کردن استفاده کرد ولی بهتر است که بیشتر به عوان پیچ گوشتی استفاده شود تا برای سوراخ کردن. از دریل پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ های صفحات سوییچ و بستن پیچ های جعبه برق استفاده می شود، دریل پیچ گوشتی کار پیچ گوشی را برای شما انجام می دهد.

دریل پیچ گوشتی

  • دریل ایستاده یا ستونی :

دریل ایستاده یا ستونی بیشتر برای مصارف صنعتی و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و امر سوراخ کردن سطوح را بسیار دقیق انجام می دهد. در این دریل ها قطعه کار بر روی صفحه قرار می گیرد و مته از روی قطعه کار سوراخ کردن را انجام می دهد. از ویژگی های بارز این نوع دریل می توان سوراخ کاری با دقت و بدون انحراف را برشمرد.

نحو کار با دریل ستونی

  • دریل بادی

دریل بادی نمونه دیگر از انواع است، که بوسیله هوای فشرده ای که بوسیله کمپرسور ایجاد می شود، کار می کند. اگر بخواهیم این نوع دریل را با انواع دیگر دریل مقایسه کنیم، باید بگوییم که این دریل نسبت به انواع دیگر سبک تر، پر قدرت تر، کوچکتر است و همچنین استهلاک کمتری دارد. این نوع دریل بدون برق کار می کند و در مکان هایی که احتمال خطر اشتعال گاز است بسیار کم خطر است، از آن بهره برده می شود.

  • دریل نمونه برداری :

نام دیگر این دریل، دریل هسته گیر است. موتور این دستگاه بر روی قاب فلزی نصب شده و موتور سنگینی دارد. در زمان شروع به کار با سرعت زیادی کار می کند. از این نوع دریل برای هسته برداری چوب، سنگ، و.. استفاده می شود. از دیگر ویژگی های بارز این نوع دریل می توان به ظاهر زیبا و عملکرد بالای آن اشاره کرد.

کدام دریل برای کار مناسب است؟

در بالا ما تا حدودی در مورد انواع نمونه های دریل و کاربرد هر کدام برای شما توضیح دادیم، و اگر می خواهید بدانید برای کار خود چه نوع دریلی انتخاب کنید؟ باید ابتدا بدانید که یک دریل چه کاربردی برای شما دارد و شما از یک دریل چه انتظاراتی دارید. برای مثال جهت ارائه خدمات پیچ و رولپلاک ساختمان در قسمت نما بهتر است از دریل پر قدرت تری استفاده کنید. برای مثال استفاده از دریل چکشی می تواند سودمند باشد.

اگر شما قصد دارید برای کارهای روزمره منزل خود از دریل استفاده کنید، بهتر است که یک دریل معمولی خریداری نمایید. در بالا هم راجع به آن توضیحاتی نوشتیم یا اگر به دنیال دریلی پر کاربرد تر برای بستن پیچ ها هستید می توانید از دریل پیچ گوشتی استفاده کنید.

اگر هم صاحب مشاغل صنعتی هستید، دریلی قوی تر و با استحکام تری لازم دارید. بهتر است دریل ستونی یا دریل نمونه برداری یا دریل هایی که متناسب با این کار هستند را خریداری کنید.

سخن آخر

در مطالب بالا ما به معرفی انواع دریل و کارایی آن ها پرداختیم، دریل های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام کاربرد مختلفی دارند. هنگام خرید دریل اولین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که دریل می تواند چه کاربردی برای شما داشته باشد. سپس با توجه به نیازتان اقدام به خرید آن کنید. اگر قصد خرید دریل را دارید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می کنیم به محموعه های معتبر مراجعه کنید.

 

ارسال یک دیدگاه