خانه » وبلاگ » اقدامات مهم قبل از نماشویی ساختمان

اقدامات مهم قبل از نماشویی ساختمان

اقدامات مهم قبل از نماشویی ساختمان

عناوین محتوایی که می خوانیم .

شاید شما هم بخواهید نمای ساختمان خود را با اسید و یا آب بشویید و بخواهید این کار را با روش های متداول انجام دهید.خ ب است بدانید برای این کار نیاز به انجام یکسری اقدامات قبلی دارید. در این مقاله قصد داریم به کارهایی که باید قبل از نظافت و شستشو نما ساختمان انجام شود، بپردازیم. همراه ما باشید

 

چرا نماشویی ساختمان مهم است؟

به دلیل وجود گرد و غبار در شهرهای بادخیز و آلودگی های زیست محیطی شهرهای صنعتی، جرم های مختلفی در سطح نما می نشیند. هنگامی که باران اسیدی رخ می دهد، این عامل باعث می شود واکنش شیمیایی رخ دهد و لایه بیرونی نما به مرور فرسوده شود و پس از مدت کوتاهی کیفیت مصالح استفاده شده برای نما کاهش یابد. این عامل باعث آسیب به نمای ساختمان می شود. علاوه بر این، ظاهر نما به چیزی کثیف و غیرجذاب تبدیل می شود که از نظر زیبایی شناسی جلوه ساختمان و شهر را تخریب می کند.

نظافت و شستشو نما ساختمان

کارهایی که قبل از نماشویی باید انجام شود

شستشوی نما یک ساختمان مرحله ای مهم در حفظ زیبایی و عمر مفید ساختمان است اما قبل از شروع به نماشویی، باید مراحلیرا جهت آماده سازی انجام داد تا این کار به بهترین نحو انجام شود. در ادامه به چند مرحله مهم قبل از نماشویی ساختمان اشاره می کنیم:

تعیین نیازها و اولویت بندی

قبل از هر چیز، نیازهای نماشویی ساختمان را به دقت بررسی کنید. آیا نیاز به نماشویی کلی ساختمان دارید یا فقط بخش هایی مانند نما، پنجره ها، و یا حتی خطوط لوله ها نیاز به تمیزکاری دارند؟ آیا کنار نماشویی ساختمان برای تعمیرات دوره ای نیز نیاز به نیروی حرفه ای دارید؟ بهتر است لیستی از کارهای مربوط را به همراه داشته باشید.

تعیین بودجه

مقداری از هزینه که می توانید برای شستشوی نما اختصاص دهید را مشخص کنید. این مهم است تا از هدررفت هزینه ها جلوگیری کنید و به پیش بینی دقیق تری از هزینه های لازم برای نماشویی برسید. معمولا انتخاب روش نماشویی ساختمان می تواند در پایین آوردن و اقتصادی کردن هزینه ها بسیار کاربردی باشد.

انتخاب مواد و تجهیزات

مواد نماشویی و تجهیزات مورد نیاز برای پروژه را انتخاب کنید. این شامل محصولات شوینده، دستگاه های نماشویی، برس ها، وسایل ایمنی، تجهیزات مرتبط دیگر می شود.

آماده‌سازی ساختمان:

قبل از شروع به نماشویی، ساختمان را برای کار آماده کنید. این شامل جابجایی اشیاء، پوشش دادن قسمت‌ هایی که نمی خواهید آسیب ببینند (مانند پنجره ها و درب ها) و در صورت لزوم، تعمیر و پیش تیماری سطوح آسیب دیده می شود.

تهیه ویژه‌ نامه ایمنی

اگر نیاز به استفاده از مواد شیمیایی یا دستگاه های خطرناک دارید، ویژه نامه ایمنی را تهیه کنید و همه کارکنان را در مورد استفاده ایمنی از آن ها آموزش دهید. ایمنی در هنگام شستشو نما ساختمان بسیار اهمیت دارد.

برنامه ریزی مسائل محیطی

در مواردی که نماشویی احتمالاً به تخریب محیط یا مشکلات مرتبط با تخریب زیست محیطی مبدل می شود، باید تأثیرات زیست محیطی آن را بررسی کرده و سعی کنید آن ها را از بین ببرید. مثلاً، از مواد نماشویی سازگار با محیط زیست استفاده کنید.

انتخاب روش نماشویی

خوب است که قبل از نماشویی انتخاب کنید که می خواهید با چه روشی نماشویی را انجام دهید. این کار با توجه به بودجه و شرایطی که پروژه شما دارد، میسر خواهد شد. به عنوان مثال شاید پروژه شما ساختمانی است که هنگام خدمات دهی به آن باید صرفا از داربست استفاده کرد و استفاده از راپل یا طناب ممکن نیست. در هر صورت خوب است بدانید اگر از روش راپل یا طناب استفاده کنید، هزینه کمتری نسبت به داربست پرداخت می کنید و سریع تر پیش می روید.

نکاتی در خصوص شستشو نمای ساختمان

بررسی ساختمان برای تعمیرات

قبل از نماشویی، ساختمان را دقیقاً برای نیازهای تعمیراتی بررسی کنید. اگر سطحی خراب یا آسیب دیده باشد، لازم است تعمیرات مربوطه را انجام دهید و پس از حل مشکلات، از نماشویی بهره ببرید.

تهیه لیست مواد و تجهیزات

لیست کاملی از مواد نماشویی و تجهیزات مورد نیاز تهیه کنید. این لیست شامل مواردی همچون وسایل شوینده، دستگاه های نماشویی، برس ها، ماسک ها و دستکش های ایمنی، و همچنین وسایلی مانند پیچ و مهره برای تعمیرات و تغییرات کوچک ساختمان می شود. عموما این وسایل از سمت شرکت های خدمات دهنده خرید و یا آورده می شود. بهتر است در خصوص این موارد هماهنگی های لازم را انجام دهید.

بررسی تاثیر نماشویی بر سازه های ساختمان

اگر در سازه ساختمانی شما آسیب هایی مانند ترک یا حفره وجود دارد، باید تأثیر مواد نماشویی بر روی این موارد بررسی شود و در صورت نیاز برای جلوگیری از ورود آب به داخل ساختمان اقداماتی انجام شود.

اطمینان از مقاوم بودن سنگ های نمای ساختمان یکی از مهم ترین کارهایی است که باید قبل از شستن نما انجام دهید. این به این دلیل است که واترجت در هنگام شستشو فشار آب فوق العاده ای را آزاد می کند که به سمت نما هدایت می شود. هنگامی که از مقاومت سنگ ها مطمئن نیستید یا نگران هستید ترجیحاً اقدامات لازم را جهت جلوگیری از بروز فاجعه اتخاذ کنید.

نماشویی ساختمان با طناب در تهران

کلام آخر

در نهایت، پیش ‌آماده‌ سازی دقیق قبل از نماشویی ساختمان مرحله‌ ای حیاتی است که می تواند به بهترین نماشویی و حفظ عمر مفید ساختمان کمک ‌کند. با توجه به نیازها، برنامه ریزی مالی، انتخاب مواد و تجهیزات و مراعات ایمنی، می‌ توانید بهترین نتیجه را از شستشو نمای ساختمانتان بگیرید. در این مقاله کارهایی ک باید قبل از نظافت و شستشو نما انجام دهید را بیان کردیم. با توجه به نکات گفته شده دانستیم بهترین راه برای داشتن یک دوره نظافتی عالی برای نمای ساختمان این است که مشخص کنید می خواهید از چه روشی و چه موادی جهت این کار استفاده کنید‌. آسیب های ساختمان را در صورت وجود پوشش دهی کنید و سپس اقدام کنید. این ها برخی از روش ها و اقدامات قبل از نماشویی هستند که بهتر است این اقدامات را قبل از نماشویی ساختمان خود انجام دهید.

 

ارسال یک دیدگاه